خبرگزاری کار ایران

سیداحسن علوی:

کرایه ناوگان جاده‌ای حمل بار براساس تن-کیلومتر تعیین شده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۰۸۲

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کرایه ناوگان جاده‌ای حمل بار براساس تن-کیلومتر تعیین شده و قطعا این مکانیزم بسیاری از مشکلات کامیونداران را مرتفع می‌کند.

به گزارش ایلنا، «سیداحسن علوی» با اشاره به تعیین کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی در نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور، گفت: در گذشته نرخ کرایه حمل و نقل جاده ای بر اساس بار، به صورت توافقی میان راننده یا مسئول ترابری با متقاضی حمل بار انجام می‌شد، اما با مصوبه اخیر، کرایه حمل و نقل براساس تن- کیلومتر محاسبه می‌شود.

نماینده سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته رانندگان کامیون‌ها معتقد بودند که با میزان کرایه حمل، تمام هزینه‌های آنها محاسبه نشده و عملا آنها متضرر می‌شوند، حال با تلاش مجلس و  وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های دیگر، مکانیزم قابل قبولی برای محاسبه کرایه حمل و نقل بار تعیین شد.

وی تصریح کرد: در کل هزینه کامیون‌ها به دو بخش کلی تقسیم می‌شود، هزینه نخست درباره بیمه راننده و کمک راننده، پرداخت حقوق به کمک راننده و غیره است و بخش دیگری از هزینه‌ها مربوطه به هزینه نگهداری، خرید لاستیک، هزینه سوخت است.

علوی ادامه داد: شاخصه اصلی در محاسبه میزان هزینه حمل یک تن در یک کیلومتر، میزان مصرف سوخت است، به طوری که پارامترهای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و محاسبه می شود.

این نماینده مجلس گفت: طبق اعلام مسئولان سازمان راهداری، در کل ۷ ناوگان جاده‌ای حمل بار تعیین شده، که نحوه محاسبه هر تن- کیلومتر برای این ناوگان‌ها متفاوت است.

وی گفت: همچنین در نشست‌های اخیر کمیسیون عمران مجلس نیز مقرر شد که قطعات مورد نیاز کامیونداران ازجمله لاستیک و چندین قلم مورد نیاز آنها تأمین و ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجموعه مجلس و دولت تمام تلاش خود را کردند تا دغدغه‌های رانندگان و کامیونداران تا میزان قابل توجهی کاهش یابد و امیدوارم روند ناوگان جاده‌ای حمل بار رو به رشد و توسعه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز