خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی مازندران عنوان کرد:

افزایش تقاضا و محدویت عرضه چالش های موجود در حوزه امنیت غذایی

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۰۶

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی مازندران گفت: فشار افزایش تقاضا و محدودیت عرضه از جمله چالش های است که در حوزه امنیت غذایی وجود دارد.

به گزارش ایلنا از ساری،اسدالله تیموری صبح امروز شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی غذا در ساری با بیان اینکه دغدغه اصلی بشر و ملت ها، گرسنگی بوده است اظهار داشت: این روند و دغدغه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی امنیت غذایی را برای دولت ها دغدغه جدی برشمرد و افزود: در چهار دهه اخیر تحولات بنیادین نظری در مقوله امنیت غذایی صورت گرفته است و یکی از این تغییرات، تغییر از نگاه کلی به نگاه ملی، منطقه ای، خانواده و فردی است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران دومین تغییر را فاصله گرفتن از شاخص های عینی به سمت شاخص های کیفی و تخمین های بلندمدت و مطمئن اعلام کرد و گفت: همچنین از نگاه تولید صرف و مواد اولیه به تامین معیشت مردم و امنیت تغذیه ای حرکت کرده ایم.

وی به چالش های موجود در حوزه امنیت غذایی اشاره کرد و ادامه داد : فشار افزایش تقاضا و محدودیت عرضه از جمله چالش های است که در این حوزه مشهود است. چرا که امروزه برای تولید، انگیزه های فراوانی وجود دارد و اکثر کشورهای درحال توسعه برنامه ای برای توسعه صنعت کشاورزی ندارند درحالی که کشاورزی محور استقلال است.

تیموری افزود: گرانی مواد غذایی و گرایش به سمت غذاهای باکیفیت روز به روز افزایش می یابد از سوی دیگر با محدویت تقاضا مواجه هستیم.

وی کمبود آب را یکی از دغدغه های پیش روی عنوان کرد و گفت: این مشکل نیز فشار تقاضا را افزایش می دهد.

قاسمی رییس انجمن صنایع غذایی مازندران  در ششمین همایش بزرگداشت روز جهانی غذا اصلاح باورهای غلط مردم در مورد صنعت غذا را از رویکردهای مهم این همایش بیان کرد و اظهار داشت: وجود واسطه ها از تولید تا مصرف از چالش هایی است که با توجه به تلاش های زیاد برای رفع آن همچنان راه حل مناسبی برای آن اتخاذ نشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز