خبرگزاری کار ایران

ملاقات رئیس کانون وکلای مرکز با رئیس فعلی و آتی کانون وکلای بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۳۴

کنفرانس سالانه‌ی IBA از ٧ اکتبر ٢٠١٨ (برابر با ١٥ مهرماه ١٣٩٧) در شهر رم آغاز شد. 

به گزارش ایلنا، پس از انجام مراسم افتتاحیه با سخنرانی رئیس اتحادیه و سپس پرودی (Prodi)، نخست‌وزیر سابق ایتالیا، اجلاس با تشکیل نشست و کارگاه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف ادامه یافت و مسائل حقوقی روز مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

در این راستا، پس از جلسه‌ مشترک رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و کارن روحانی، عضو هیات‌مدیره با رئیس «مجمع جهانی وکلای آسیایی‌ اقیانوس آرام» اینترپاسفیک (Inter-Pacific Bar Association)، پِی (Pe) و بحث ضرورت تنظیم تفاهم‌نامه و ارتباط سازمانی و منظم این کانون و آن مجمع، جایگاه اثرگذار ایران در ارائه‌ی خدمت حقوقی و تقویت مرکز داوری مشترک و همچنین مذاکره با متین فیضی اوغلو، رئیس اتحادیه‌ کانون‌های وکلای ترکیه، درخصوص تعامل بین کانون‌های وکلای دادگستری ترکیه و کانون وکلای دادگستری مرکز، جلسه‌ مشترکی با رئیس فعلی و دوره‌ی آتی کانون وکلای بین‌المللی (IBA) نیز صورت گرفت.

در این جلسه، عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، توضیحاتی درباره تاریخ افتخارآفرین ایران، جایگاه قانونی کانون وکلا و تاریخچه‌ استقلال و کارکرد آن ارائه داد. 

وی اضافه کرد: کانون وکلای دادگستری مرکز با داشتن ظرفیت علمی بالا انتظار دارد در برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی در اجلاس سالانه‌ IBA حضوری فعال‌تر داشته باشد.

وی افزود: حضور دانشمندان ایرانی در عرصه‌ علم و نوآوری‌های جهان گواه توانمندی ایرانیان و مثبت این ادعا است و قطعاً این نبوغ در عرصه‌ی حقوق نیز حاکم است. 

امینی ادامه داد: طبعاً حضور جناب رئیس [IBA] در ایران و دیدار از کانون‌های وکلای دادگستری می‌تواند به تعامل بیشتر و حضور پر رنگ‌تر ایرانیان در عرصه‌ حقوقی کمک کند.

پس از خوشامدگویی و ابراز امیدواری رؤسای حاضر و آینده‌ی IBA از تعامل و همکاری بیشتر با کانون وکلای دادگستری مرکز، سولک و برناردز-نتو ضمن پذیرش دعوت رئیس کانون مرکز اظهار داشتند که به زودی به این کشور سفر خواهند کرد.

گفتنی است که محور و شعار این کنفرانس سالانه تأکید بر حاکمیت قانون و حمایت نهاد وکالت در راستای تحقق آن بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز