خبرگزاری کار ایران

شارلروا و کورتریک در پی دیپورت امید نورافکن

ستاره‌های اروپایی استقلال و تراکتور در تدارک بازگشت

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۱۵

درخشش کاوه رضایی در بلژیک، یکی از دلایل علاقه‌مندی بازیکنان ایرانی به حضور در این کشور بود. بازیکنانی که لحظه‌شماری می‌کردند تا پیشنهادی از لیگ بلژیک دریافت کنند، چمدان خود را ببندند و با نخستین پرواز به این کشور اروپایی سفر کنند.

به گزارش ایلنا، امید نورافکن (استقلال) و محمد نادری (تراکتورسازی) از جمله این بازیکنان بودند. بازیکنانی که به ترتیب پیراهن شارلروا و کورتریک را پوشیدند و البته به امید بازی در ژوپیلرلیگ راهی بلژیک شدند. اتفاقی که هرگز برای آنها رخ نداد و هر دو به بازیکنانی کم‌اثر و اغلب سکونشین تبدیل شدند.

انتقال نادری به کورتریک، عجیب‌ترین انتقال فصل بود. بازیکنی که فقط یک فصل برای تراکتورسازی بازی کرده بود، به یکباره سر از بلژیک در آورد، با پیراهن کورتریک عکس یادگاری گرفت و شاگرد گلن دی‌بوک 47 ساله شد. نادری در ابتدا امیدوار به حضور در ترکیب کورتریک بود اما هر چه از بازی‌ها گذشت، اطمینان دی‌بوک هم به او کمتر شد.

10 هفته از لیگ بلژیک گذشته و نادری هرگز راهی به فهرست 18 نفره کورتریک پیدا نکرده. این مدافع 21 ساله فقط با این تیم بلژیکی تمرین می‌کند و بختی هم برای بازی ندارد. کورتریک در این 10 هفته، از حدود 20 بازیکن استفاده کرده اما هیچ‌گاه قرعه به نام نادری نیفتاده. این مدافع چپ‌پا، پای ثابت سکوها بوده و همین باعث شده عنوان ضعیف‌ترین انتقال فصل را برای او در نظر بگیریم. کورتریک در غیاب نادری، از 10 بازی 11 امتیاز کسب کرده و در رده یازدهم جدول قرار گرفته.

امید نورافکن هم دست‌کمی از محمد نادری ندارد؛ پدیده استقلال در دو، سه فصل اخیر که از مدت‌ها قبل زمزمه انتقال او به شارلروا شنیده می‌شد. حتی زمستان 96 هم نورافکن تا امضای قرارداد با شارلروا پیش رفت اما مخالفت استقلال باعث شد او نیم فصل دیگر در لیگ ایران بماند.

نورافکن 21 ساله، از وقتی به شالروا رفته، فقط دو بازی برای این تیم انجام داده و روی هم 37 دقیقه در زمین حضور داشته. اتفاقی ناخوشایند برای بازیکنی که داعیه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد. نورافکن هرگز فصل موفقی را با شارلروا سپری نکرده و در 5 بازی هم روی سکو نشسته. آماری که باعث شده زمزمه‌های جدایی او از شارلروا در زمستان شنیده شود.

با ادامه این روند، نادری و نورافکن راهی جز بازگشت به لیگ ایران پیش رو نخواهند داشت. هر دو 21 ساله هستند و در اوج جوانی اما وقتی بازی نمی‌کنند و روی نیمکت و سکو می‌نشینند، ادامه حضورشان در بلژیک چه سودی برای‌شان خواهد داشت؟ این شایعه در بلژیک وجود دارد که این دو بازیکن ایرانی دیپورت می‌شوند و از فهرست کورتریک و شارلروا خارج. اتفاقی که نه کادر فنی دو تیم با آن مخالفت می‌کنند و نه مدیرانی که با جذب آنها هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌اند.

برای نورافکن، جدایی از شارلروا یک بازگشت به عقب است. انتقالی که فعلا با شکست مواجه شده و مشخص هم نیست آیا تا زمستان، این روند ادامه پیدا می‌کند یا نه؟ با توجه به شرایط موجود، بعید است نظر دی‌بوک و مازو تغییر کند و آنها تصمیم به استفاده از این دو بازیکن جوان ایرانی بگیرند. بازیکنانی که چند باشگاه داخلی از حالا برای بازگشت‌شان برنامه ریخته‌اند تا در نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر شکارشان کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز