خبرگزاری کار ایران

در مسیر امارات

تدارک رقبای ایران برای جام ملت ها چگونه است؟/ حریفان تدارکاتی ایران را بیشتر بشناسید

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۷۶۵

تیم ملی ایران خود را برای حضور در جام ملت های آسیا مهیا می کند.

به گزارش ایلنا، دومین اردوی تیم ملی فوتبال ایران در حالی به انجام می رسد که شاگردان کی روش قرار است روز 24 مهرماه دومین بازی دوستانه و تدارکاتی خود را پیش از آغاز این مسابقات در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی بولیوی به انجام برسانند.

این دیدار در حالی برگزار می شود که شاگردان کی روش در نخستین مسابقه خود با گل مهدی ترابی در تاشکند از سد ازبکستان گذشتند و حالا بعد از جدال با بولیوی باید در اردوی سوم خود دو مسابقه را با تیمهای ترینیداد و توباگو و ونزوئلا را در تاریخ های 24 و 29 آبان برگزار کنند تا برای اولین بار بتوانیم از هر دو تاریخ فیفا دی استفاده کنیم.

اما آیا این رقبا برای ایران برای قهرمانی در جام ملت ها کافی هستند؟ حریفان ما دراین مسابقات چه برنامه ای را تدارک دیده اند؟ آیا بازی های با کیفیتی برای آنها در نظر گرفته است؟ حریفان دوستانه تیم ملی در حال حاضر در کجای دنیا قرار دارند و سابقه پیکارشان با ما به چه صورت است؟

رقبای ما در چه حالی هستند؟

تیم ملی ایران در حالی به مصاف این سه رقیب خود پیش از جام ملت ها می رود که رقبای اصلی ما از لحاظ تعداد در بدترین شرایط با ما برابری می کنند و در بهترین وضعیت هم حدودا دو یا سه بازی بیشتر ترتیب داده اند. تیم ملی کره جنوبی پر و پیمان ترین‌آمادگی را دارد و 6 باز یدوستانه را خواهد داشت. آنها بعد از دو بازی که مقابل کاستاریکا و شیلی انجام دادند حالا در مهمترین پیکارهای باقی مانده خود به مصاف اروگوئه و استرالیا بروند. تیم ملی ژاپن هم برنامه جالبی را تدارک دیده است. آنها 5 مسابقه خواهند داشت که یک بازی در برابر کاستاریکا انجام شد و در باز یهای بعدی هم فقط بازی با اروگوئه جالب توجه است. 

استرالیا اما تدارکش برای جام جهانی حتی از ما هم کمتر است. آنها با آورام گرانت کارشان را استارت زده اند و حالا هم باید با سه تیم آسیایی دیدار کنند که مهمترین آن با کره جنوبی خواهد بود. عربستان هم تقریبا از لحاظ تعداد با ما برابر است. آنها ابتدا باهمین بولیوی که به مصافش رفتیم دیدار می کنند و در ادامه هم در تورنمنت ریاض به جز دیدار با عراق باید به مصاف برزیل و شاید آرژانتین بروند.

حریفان تدارکاتی ما را بیشتر بشناسید:

هر سه حریف ما از قاره آمریکا هستند. بولیوی و ونزوئلا در آمریکای جنوبی هستند و باید سال اینده در کوپا آمریکا به میدان بروند. ترینیداد و توباگو هم در منطقه کونکاکاف هست و در سال 2006 به جام جهانی راه پیدا کرد.

بولیوی:

آنها هم اکنون با سزار فاریوس به عنوان مربی موقت کار می کنند و تیم 58 جهان هستند. ماه قبل با عربستان به تساوی 2-2 رسیدند. جزو تیمهای نه چندان قدرتمند آمریکای جنوبی به شمار می روند اما در خانه خود به هیچ تیمی باج نمی دهند و در سال 2009 هم آرژانتین را با مارادونا 6 تایی کردند.آنها سه بار به جام جهانی رفته اند که آخرین حضور به 24 سال قبل برمی گردد. این تیم در مقدماتی جام جهانی بین ده تیم نهم شد.

ترینیداد و توباگو:

تیم نودم رنکینگ فیفا با سرمربی گری دنیس لاورنس که یک سالی است هدایت تیم ملی کشورش را به عهده گرفته و تا سال 2010 برای این تیم بازی می کرد. آنها در تنها حضور خود در جام جهانی به توفیقی دست پیدا نکردند. آنها بازیکنان لژیونر زیادی دارن که البته در لیگ های مشهوری توپ نمی زنند و بهترین آنها عضو تیم دارمشتات آلمان است. پیش از جام جهانی 2014 این تیم را دو گل در دیداری دوستانه شکست دادیم.

ونزوئلا:

همین چند ماه پیش بود که با گل علیرضا جهانبخش این تیم را شکست دادیم و البته در جام الجی هم با یک گل به این تیم در سال 1380 باخته بودیم. ونزوئلا هم در رده سی و دوم جهان است و دودامل، دروازه سابق خود را روی نیمکت به عنوان سرمربی دارد. ونزوئلا تا به حال جهانی نشده اما رد سال 2011 تیم چهارم کوپا آمریکا شد. آنها فوتبالیستهای شناخته شده زیادی در لیگ های معتبر اروپایی از اسپانیا و انگلیس تا ایتالیا و پرتغال دارند. توماس رینکون هم که در تورینو توپ میزند کاپیتان لاوینوتینتو به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز