خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد احمدی:

بانک‌های گیلان برای کاهش نارضایتی درحوزه پرداخت تسهیلات تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۴۵۰

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به برخی از نارضایتی ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌ها در این استان خواستار تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت موجود شد.

به گزارش ایلنا از صومعه‌سرا، سیدمحمد احمدی در جلسه رفع موانع تولید که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد با اشاره به وجود شرایط خاص در حوزه اقتصادی در سطح کشور، اظهار کرد: این شرایط همانند همان شرایطی است که سال‌های بعد از پیروزی انقلاب و فشار از سوی دشمن توسط مسئولان نظام و مردم تجربه شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به این شرایط خاص باید موضوعات را با حساسیت ویژه و در چارچوب قانون مورد بررسی قرار دهیم، افزود: یکی از راهکارها در این شرایط وجود مدیریت جهادی و خارج از مدیریت ساختاری تعریف شده و در چارچوب قانون است.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات در راستای هماهنگی بیشتر بین دستگاهی، شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای رفع موانع است، گفت: با توجه به اختیارات قانونی که به این کارگروه داده شده باید در راستای تسهیل‌گری که یکی از وظایف دولت‌ها است، گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز نظام مقدس اسلامی در یک جنگ نابرابر قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمن در گذشته با جنگ نظامی و امروز با جنگ در حوزه معیشت مردم و اقتصاد کشور به دنبال ضربه زدن به نظام بوده که به همین دلیل مسئولان به نقش تولید در مقابله با این توطئه تأکید دارند.

احمدی در ادامه با تأکید برلزوم توجه همه مسئولان در زمینه تسهیل در امور تولید، خاطرنشان کرد: البته در این میان مشکلاتی نیز در بخش ساختاری اعم مواد اولیه و حمل و نقل و عملکرد مدیران وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها در استان گیلان، یادآورشد: بانک‌ها نیز در این شرایط خود را از سایر حوزه‌های مدیریت در سطح کشور جدا نمی دانند و در راستای تسهیل امور به ویژه در حوزه تولید تلاش می کنند اما در این میان باید برای کاهش نارضایتی در حوزه پرداخت تسهیلات توجه ویژه انجام شود.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه یکی از برنامه های استان برای اشتغالزایی توسعه حوزه گردشگری به ویژه بوم‌گردی است، یادآورشد: شهرستان صومعه سرا در این حوزه ظرفیت بسیاری دارد و تنها نباید به عنوان یک معبر برای عبور وسایل نقلیه به آن نگاه شود.

وی با تأکید براینکه برای جذب و ماندگاری گردشگر باید به زیرساخت‌های حوزه گردشگری نیز توجه ویژه شود، ادامه داد: در این زمینه برنامه ها و طرح های خوبی ارائه شده که اجرای آن به ماندگاری گردشگر، رونق اقتصادی و اشتغالزایی کمک می کند.

فتح‌اللهی فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز در این جلسه گفت: توسعه اقتصادی با نگاه به داخل و با تکیه بر داشته ها و ظرفیتها محقق خواهد شد که اشتغال پایدار از مواهب آن است.

وی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، سرقت و... را در بیکاری و عدم اشتغال جوانان دانست و افزود: فرصت مناسبی است تا با استفاده از این ظرفیتی که دولت در تصویب تسهیلات مختلف برای توسعه مناطق روستایی، توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها ایجاد کرده بتوانیم معزل بیکاری را ریشه‌کن کنیم.

فتح‌اللهی از اختصاص مبلغ ۲۸۰ میلیاردی طرح اشتغال فراگیر سخن گفت که ۵۲ طرح با اشتغال ۱۷۵ نفر به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال معرفی به بانک شدند و متاسفانه فقط ۲/۵میلیارد ریال جذب شده است.

وی همچنین افزود: در بحث اشتغال روستایی با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریالی به‌دلیل استقبال خوب مردم ۷۱۰ میلیارد ریال طرح مصوب داشتیم که تاکنون ۶۴ میلیارد ریال پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز