خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

با عربستان درباره سرنوشت خاشقچی گفت‌وگو کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۱۶

وزارت خارجه آمریکا خواستار شفافیت عربستان در پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -دوشنبه- تایید کرد که در راستای ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، خبرنگار سعودی، با ریاض گفت‌وگو کرده است. 

جمال خاشقجی، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست، چند روز پیش پس از دیدار از کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است. 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همان‌گونه که رئیس‌جمهور اعلام کرد، ایالات متحده نگران ناپدید شدن این خبرنگار است. مقام‌های ارشد وزارت خارجه از طریق کانال‌های دیپلماتیک در این رابطه با مقام‌های پادشاهی عربستان سعودی گفت‌وگو کرده‌اند.»

مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که خاشقچی پس از ورود به سفارت عربستان شکنجه و کشته شده است. مقام‌های سعودی این اتهام‌ها را رد کرده‌اند. 

پمپئو در ادامه گفت: «ما از عربستان سعودی می‌خواهیم تا در زمینه تحقیقات ناپدید شدن خاشقچی شفاف عمل کند.»

این در حالی است که یکی از دوستان خاشقچی روز یکشنبه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت که مقام‌های ترکیه به او گفته‌اند که خود را «برای مقدمات خاک‌سپاری» آماده کند، چراکه خاشقچی «کشته شده است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز