خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در بدو ورود به ترکیه:

توسعه ارتباطات تجاری هدف برگزاری اجلاس اوراسیا است

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۰۰۰

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به محل برگزاری سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مورد استقبال سفیر، معاون استاندار و نایب رئیس مجلس ترکیه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی با حضور در محل برگزاری اجلاس مجالس اوراسیا، در مورد امنیت و توسعه پایدار به عنوان یکی از اهداف این اجلاس یاد کرد و گفت: این گونه اجلاس‌های معمول یک پدیده نوظهور است ضمن اینکه در سال‌های گذشته رئیس مجلس کره جنوبی این ایده را مطرح کرد و اولین اجلاس نیز در مسکو برگزار شد و بعد از آن در سئول ۳۰ کشور عضو آن شدند.

وی با بیان اینکه این اجلاس در ترکیه با حضور بیش از ۴۰ کشور برگزار شده است، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این اجلاس این است که بین کشورهایی که در منطقه اوراسیا هستند ارتباطات نزدیک‌تری از نظر تجارت و همکاری‌های اقتصادی و پارلمانی ایجاد شود.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: طبعاً توسعه پایدار این بار در محیط زیست نیز از موضوعاتی است که روی آن تأمل دارند و چون برخی از مسائل و پدیده‌های مشترک هم بین این کشورها وجود دارد، تمرکز بیشتری بر روی آن است.

لاریجانی ادامه داد: پیمان‌های مالی و پولی بین کشورها از جمله موضوعاتی است که بین ایران، ترکیه و روسیه برگزار شده که می‌تواند توسعه پیدا کند.

وی افزود: پیگیری موضوعات مورد بحث در این اجلاس به نفع تمام کشورهای اوراسیایی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز