خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان:

توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی یکی از اصول معماری و شهرسازی پایدار است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۶۱

شهردار زنجان گفت: توسعه پایدار در جوامع شهری مبتنی بر فرهنگ، اجتماع و شرایط خاص آن مرز و بوم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مسیح الله معصومی، شهردار زنجان درحاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان زنجان، گفت: توسعه پایدار در جوامع شهری مبتنی بر فرهنگ، اجتماع و شرایط خاص آن مرز و بوم است.

وی ادامه داد: توجه نکردن به این مولفه ها موجب می شود تمام شهرها و کشورها معماری ثابت، شهرسازی ثابت و پروژه عمرانی مشترک داشته باشند.

شهردار زنجان با بیان اینکه توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی یکی از اصول معماری و شهرسازی پایدار است، تصریح کرد: توجه به این مباحث در پروژه های عمرانی شهرسازی موجب شده است تاشهر زنجان توسط موسسه فرهنگی اکو به عنوان شهر پیشرو معرفی شود.

معصومی با اشاره به اینکه تلاش برای اجرای پروژه های شهرسازی بر پایه مباحث فرهنگی محور تفاهم نامه‌ای است که میان شهرداری و موسسه اکور منعقد شده است، افزود: پروژه سبزه میدان، اصلاحات اتوبوسرانی و طرح پیاده راه در بستر فرهنگی انجام می شود.

وی با بیان اینکه طرح پیاده راه در ظاهر کار عمرانی است ولی با هدف توجه به بافت هسته مرکزی و افزایش تعاملات اجتماعی اجرا می شود، گفت: طرح سبزه میدان هم در یک محیط شهری و به جهت همجواری با بازار و بافت مرکزی شهر برپایه مباحث فرهنگی و اجتماعی اجرا می شود.

به گفته شهردار زنجان، در همین راستا پنل های تخصصی و تبلیغات فرهنگی در این پروژه ها به اجرا درآمده است و در چند نقطه از شهر از جمله کارخانه کبریت نمایشگاه هایی برپا شده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه برخی از پروژه ها که در آن پیوست فرهنگی مدنظر قرار نگرفته است قابلت اصلاح و بازنگری و معطوف شدن به مسائل فرهنگی را دارد، گفت: مجموعه تجاری در جنوب غربی سبزه میدان محل مناسبی برای اجرای فعالیت های فرهنگی است که به عنوان«ارگ زنگان» نامگذاری شده است.

معصومی با بیان اینکه ارگ زنگان همچون کارخانه کبریت قابلیت اجرای فعالیت های فرهنگی را دارد، تصریح کرد: ولی برخی از پروژه ها که ساخت آن به پایان رسیده است قابلیت فرهنگی شدن را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز