خبرگزاری کار ایران

بنا به تصمیم کشورهای عضو؛

ایران به ریاست کنفرانس اعضای معاهده جهانی مقابله با دخانیات انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۰۲

جمهوری اسلامی ایران به ریاست کنفرانس اعضای معاهده جهانی مقابله با دخانیات انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، بنا به تصمیم کشورهای عضو معاهده جهانی مقابله با دخانیات در ژنو، جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس نهمین کنفرانس دولت‌‌‌‌‌های عضو این معاهده انتخاب شد.

این تصمیم در جریان هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات که از ۹ تا ۱۴ مهر ۱۳۹۷ در ژنو برگزار شد، اتخاذ و طی آن جمهوری اسلامی ایران با اجماع به عنوان رییس نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات انتخاب شد.

بر این اساس جمهوری اسلامی ایران به مدت دو سال ریاست این کنفرانس را عهده‌‌‌‌‌دار خواهد شد. کنفرانس نهم در اکتبر ۲۰۲۰ در لاهه هلند برگزار خواهد شد. 

شایان ذکر است کنوانسیون چارچوب کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت که در سال ۲۰۰۳ تدوین شد، اولین معاهده‌‌‌ای است که تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت مورد مذاکره قرار گرفته و بر حق همه افراد برای دستیابی به بالاترین استانداردهای بهداشتی تاکید دارد.

این معاهده از سال ۲۰۰۵ اجرایی شد و در حال حاضر ۱۶۸ کشور در آن عضویت دارند. جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به عضویت این کنوانسیون در آمد و خصوصا در قالب گروه منطقه مدیترانه شرقی در فعالیت‌‌‌های آن مشارکت فعال داشته است. 

این معاهده در پاسخ به فراگیر شدن و گسترش اپیدمی دخانیات در جهان به وجود آمد و هدف آن کاهش تقاضا برای مصرف فرآورده‌‌‌های دخانی و محافظت از سلامت همگانی از طریق اعمال محدودیت‌‌‌های قانونی در رابطه با مصرف دخانیات و آموزش و افزایش آگاهی‌‌‌های عمومی نسبت به مضرات استفاده از دخانیات است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز