خبرگزاری کار ایران

الحلبوسی سران عرب را به تنظیم لایحه عربی ضد تروریسم فراخواند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۳۶

رئیس پارلمان عراق خواستار تشکیل کمیته­‌ای برای تهیه پیش‌نویس لایحه عربی ضد تروریسم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم السابع، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق سران عرب را به تشکیل کمیته­‌ای پارلمانی برای تنظیم یک قانون عربی منسجم به منظور مبارزه با تروریسم و رأی‌گیری در مورد آن در پارلمان عربی و ارجاع آن به سران عرب در اجلاس آینده اتحادیه عرب دعوت کرد.

الحلبوسی طی سخنرانی در جلسه پارلمان عربی گفت: «اوضاع عراق پس از پاک‌سازی شهرهای خود از لوث وجود تروریسم و آغاز بازسازی آنها که مستلزم حمایت همگانی است، رو به بهبودی است». 

وی بر اهمیت همکاری عربی در زمینه مبارزه با تروریسم و حفظ حقوق بشر در طول مبارزه با تروریسم تاکید کرد زیرا تروریسم در محیط­‌ها و مکان­‌هایی که از ظلم و ستم رنج می­‌برند، وجود دارد.

الحلبوسی بر تمایل و علاقه عراق برای گسترش رابطه با کشورهای عربی برادر بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ملی و عدم دخالت در امور یکدیگر تاکید کرد.

وی بر حمایت عراق از مردم فلسطین و ایجاد دولت مستقل در اراضی اشغالی به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان عراق به تلاش مشترک برای مقابله با بحران‌های منطقه دعوت کرد و از همگان خواست تا گفت‌وگو حول محور مقابله با بحران­‌های کشورهای عربی از جمله سوریه، یمن و لیبی تمرکز یابد .

وی افزود: « ما تمام تدابیر لازم برای حل عربی این بحران‌ها را به کار می‌­گیریم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز