خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آنکارا:

روزنامه‌نگار منتقد سعودی همچنان در کنسولگری عربستان در ترکیه است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۹۹

مقام‌های دولت ترکیه اعلام کرده‌اند که روزنامه‌نگار فعال و مخالف سعودی که از روز گذشته ناپدید شده است، همچنان در کنسولگری این کشور در ترکیه به سر می‌برد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، مقام‌های دولت ترکیه اعلام کرده‌اند که «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار فعال و مخالف سعودی که از روز گذشته ناپدید شده است، همچنان در کنسولگری این کشور در ترکیه به سر می‌برد.

بر اساس این گزارش، جمال خاشقجی روز گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.

انجمن «خانه روزنامه نگاران عرب در ترکیه» در بیانیه‌ای از ناپدید شدن فعال رسانه­‌ای سعودی پس از مراجعه به کنسولگری کشورش در شهر استانبول برای انجام برخی امور اداری و رسمی خبر داده است.

در بیانیه خانه روزنامه‌نگاران عرب اعلام شده است: «عدم دسترسی به هر گونه اخباری از جمال خاشقجی که مدتی است به عنوان شهروند آزاد سعودی در استانبول حضور دارد، موجب نگرانی شدید رسانه‌های ترکی و عربی در مورد نقض حقوق بشر شده است که این روزها در عربستان سعودی افزایش یافته است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: « انجمن خانه روزنامه‌نگاران در ترکیه منتظر صدور سریع بیانیه‌ای از سوی مقام‌های سعودی در مورد وضعیت خاشقجی و همچنین خروج فوری وی از مقر کنسولگری و بازگشت برای تالیف مقالات خود در روزنامه واشنگتن پست است».

 این بیانیه افزوده است: « خاشقجی یکی از روزنامه نگاران تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه است که صاحب پست‌های بسیار مهم در مطبوعات عربستان است».

جمال خاشقجی، نویسنده و فعال معارض سعودی قبل از آغاز موج بازداشت شاهزادگان و مسئولان و مخالفان توسط «محمد بن‌سلمان» ولیعهد، از این کشور خارج شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز