خبرگزاری کار ایران

یارمحمدی:

برای اثبات حقانیت‌مان باید از رفتارهای احساسی دوری کنیم/ روحانی نشان داد که حرف و عمل ایران یکی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۸۱۷

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: ایران برای آنکه بتواند در تمام حوزه‌ها واقعیت و حقانیت خود را به اثبات برساند باید از صحبت و رفتارهای احساسی دوری کند و با زبان قانون،کلام خود را به گوش جهانیان برساند.

بسیاری از مردم و کارشناسان سیاسی، متن قرائت‌شده توسط رئیس‌جمهور روحانی در مجمع سازمان ملل را تحسین کردند و گفتند وی توانست به بهترین روش حقانیت و صلح‌طلبی ایران را به دیگر کشورها نشان دهد. درحالی‌که ترامپ می‌کوشید ایران را مخالف صلح و مفاهمه معرفی کند؛ روحانی این تلاش را خنثی کرد و چهره‌ای صلح‌طلب و اهل گفت‌وگو از ایران را برای همگان ترسیم کرد. این نکته‌ای است که فرانس ۲۴ نیز در تحلیل خود بدان اشاره‌کرده است.

علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: من صحبت‌های روحانی را بسیار منطقی و عاقلانه دیدم و اتفاقاً با افراد دیگری هم که ارتباط دارم همین حرف را شنیدم.

وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهوری بسیار حساب‌شده سخنرانی کرد و سعی داشت هر آنچه به نفع منافع ملی است را بیان کند. موضوع حائز اهمیت در سخنرانی آقای روحانی، صحبت در چارچوب قانون بود؛ یعنی ایشان نشان داد که حرف و عمل ایران یکی است و اگر حرف از قانون می‌زند به همان قانون هم عمل می‌کند.

یارمحمدی تصریح کرد: ایران برای آنکه بتواند در تمام حوزه‌ها واقعیت و حقانیت خود را به اثبات برساند باید از صحبت و رفتارهای احساسی دوری کند و با زبان قانون،کلام خود را به گوش جهانیان برساند. دنیا باید بداند که ایران به برجام متعهد بوده و هست و این آمریکای تحت مدیریت ترامپ بود که روی به نقض قانون آورد. یکی از نکات و پیام‌هایی که در سخنرانی آقای روحانی جلوه خوبی داشت این بود که ایشان از رهبران دیگر کشورها خواست که مستقل فکر و عمل کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: از طرفی سخنرانی ترامپ هم در مجمع عمومی سازمان ملل به نفع ایران تمام شد؛ زیرا وی از موضع بالا صحبت کردو خواست به همه بگوید که ما ابرقدرت جهان هستیم. درست است که آمریکا سهم زیادی در قدرت اقتصادی جهان دارد اما این‌گونه سخنرانی و نگاه بالا به پایین به دیگر کشورها به‌هیچ‌عنوان برای ملت‌ها پذیرفتنی نیست. ترامپ از روزی که به کاخ سفید رفته مرتباً می‌خواهدسازمان‌های بین‌المللی و قراردادهای پیش از خود را بی‌اهمیت جلوه دهد و همین موضوع، باعث کاهش محبوبیت این فرد در آمریکا شده و مطمئنم که اکنون جایگاه ترامپ نسبت به‌روزی که پیروز انتخابات شد، متزلزل‌تر شده است.

نماینده زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: در کل صحبت‌های آقای روحانی به نفع کشورمان تمام شد، زیرا رئیس‌جمهور کاملاً حقوقی و صلح طلبانه صحبت کرد و امیدوارم این نوع سخنرانی و جلساتی که ایشان و تیم دیپلماسی کشورمان در حاشیه این مجمع داشت باعث همکاری‌های بیشتر ایران با دیگر کشورها شود تا به‌زودیتأثیر این برنامه‌ها را در وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور ببینیم؛ هرچند باید بدانیم که برای بهبود اوضاع کار سختی را پیش رو داریم و نیاز است که همه مسئولان برای برون‌رفت کشور از شرایطی که برایمان ایجاد کردند سخت کار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز