خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین الملل قوه قضائیه خواستار تسریع استرداد کلاهبردار متواری از امارات به ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۴۶۲

معاون امور بین الملل قوه قضائیه طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه، خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد کلاهبردار متواری از امارات به ایران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه خواستار تسریع و پیگیری ویژه استرداد «بهنام نجفی»، متهم به کلاهبرداری سازمان یافته خرید و فروش گسترده حواله جات خودرو، به کشورمان شد.

وی در این نامه با اشاره به افزایش تعداد شاکیان نجفی، گفت: متهم قریب به ۱۰ هزار میلیارد ریال اقدام به کلاهبرداری نموده است و ۱۲۸۴ نفر تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲نسبت به طرح شکایت علیه این متهم و شبکه مرتبط با نامبرده اقدام نموده‌اند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: متهم از طریق ثبت شرکت صوری در امارات موفق به اخذ اقامت موقت شده است و ۱۸ نفر از شرکا و معاونین وی که تاکنون موفق به فرار از کشور نشده‌اند، بازداشت شدند.

غریب آبادی در ادامه با اشاره به اهمیت این پرونده، تاکید کرد: موضوع استرداد این متهم که گفته می شود در بازداشت نیز به سر می برد با توجه به تعداد بالای شاکیان و مالباختگان و آثاری که رفتار مجرمانه وی بر امنیت روانی جامعه داشته است، نیاز به پیگیری ویژه دارد.

وی از وزیر امور خارجه درخواست نمود تا با بکارگیری ظرفیت های لازم و ویژه وزارت امور خارجه در این رابطه، اقدام فوری و جدی در استرداد این کلاهبردار و معرفی وی به پیشگاه عدالت به عمل آید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز