خبرگزاری کار ایران

نماینده بنیاد خیریه زینب کبری به ایلنا خبرداد:

توزیع 2 هزار کیف و بسته لوازم التحریر در مدارس سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۴۷۴

نماینده بنیاد خیریه زینب کبری(س) از توزیع 2000 کیف و بسته لوازم‌التحریر در مدارس روستایی سیستان و بلوچستان خبر داد.

طه هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بنیاد زینب کبری(س) با هدف حمایت از دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار، مناطق زلزله‌زده و استان‌هایی که گرفتار خشکسالی شده‌اند اقدام به توزیع 2 هزار کیف و لوازم‌التحریر در سه روستای سیستان و بلوچستان کرده است.

وی افزود: اقدامات حمایتی بنیاد خیریه زینب کبری(س)، از حدود دو سال پیش و با توزیع 70 هزار بطری آب معدنی در مناطق متاثر از خشکسالی در سیستان و بلوچستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی دلیل انتخاب استان سیستان و بلوچستان را برای توزیع کیف و لوازم التحریر، استعدادهای درخشان و آمار بازماندگی از تحصیل در این استان دانست و خاطرنشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان باید بدانند از استعدادهای مثال‌زدنی برخوردارند و باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنند.

نداشتن اعتماد به نفس یکی از معضلات دانش آموزان 

هاشمی عنوان کرد: یکی از مشکلات دانش‌آموزان روستایی منطقه بلوچستان این است که اعتماد به نفس کافی ندارند و نمی‌توانند به‌راحتی خودشان را معرفی کنند و خواسته‌های‌شان را بیان کنند. کنار بسته‌های لوازم‌التحریر، بازی‌های فکری هم در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است‌.

نماینده بنیاد خیریه زینب کبری(س) عنوان کرد: طی دو سال گذشته تعداد زیادی لوازم‌التحریر را بین دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان توزیع کرده‌ایم و با کمک گروهی از خیرین توانسته‌ایم هنرستان و مدرسه‌ای برای دخترانی که تمایل به ادامه تحصیل داشتند و به‌دلیل نبود فضای آموزشی قصد ترک تحصیل داشته‌اند تاسیس کنیم.

هاشمی عنوان کرد: تنها انگیزه‌ای که همه خیران دارند این است که مردم روستاهای هدف به این مهم برسند که قابل احترام‌اند و توسعه روستا بدون کمک خود مردم امکان‌پذیر نیست.

وی اشتغال‌زایی برای  زنان سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان با محوریت سوزن‌دوزی را یکی دیگر از اولویت‌های بنیاد خیریه زینب کبری(س) عنوان کرد.

توزیع کتاب‌های کمک آموزشی کنکور در دستور کار

هاشمی اذعان داشت: به‌منظور انسجام استعدادهای درخشانی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد کتاب‌های کمک آموزشی بین دانش‌آموزان روستایی توزیع شده و در تلاشیم با کمک مجموعه قلم‌چی کتاب‌های بیشتری آماده کنیم.

وی مهاجرت معکوس را  یکی از اهداف خیریه در سیستان و بلوچستان دانست و افزود:  ما به‌صورت عملیاتی وارد بلوچستان شده‌ایم و می‌خواهیم از تجربیات بلوچستان برای توسعه منطقه سیستان هم استفاده کنیم.

ضرورت فعالیت سمن‌ها در روستاهای بلوچستان 

هاشمی خاطرنشان کرد: برای انجام اقدامات چشمگیر در منطقه بلوچستان باید سازمان‌های مردم‌نهاد فعال شوند.

وی در ادامه گفت: ما برای امسال سه بیشترین تعداد کیف و لوازم‌التحریر در استان سیستان و بلوچستان  توزیع شده و ارزش هر کوله پشتی بین ۴۰ تا ۶۰ هزارتومان برآورد شده که در سه روز اول مهرماه در روستاهای کشاری، کلپورگان، میتگان، آبگاه و کوچینگ و تعدادی هم در حاشیه شهر زاهدان  توزیع شده است.

وی در پایان گفت: اقدام حمایتی هواپیمایی جمهوری اسلامی در ارسال رایگان بار برای رساندن کوله ها در اول مهر ماه به فرودگاه کنارک کمک شایانی بود که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز