خبرگزاری کار ایران

بنیاد مستضعفان اعلام کرد:

آخرین وضعیت مالکیت سینماهای آفریقا، قیام و پارامونت

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۰۱

بنیاد مستضعفان درباره آخرین وضعیت مالکیت سینماهای آفریقا، قیام و پارامونت توضیح داد.

به گزارش ایلنا، بنیاد مستضعفان درباره آخرین وضعیت مالکیت سینماهای تحت پوشش این نهاد و واگذاری آنها به حوزه هنری اعلام کرد: براساس احکام صادره از محاکم انقلاب اسلامی، برخی سینما‌ها در اختیار بنیاد قرار گرفت. سپس با تشکیل حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و مکاتبات انجام شده، نهایتا طی نامه شماره ۴۳۰۳ مورخ 3 تیر ماه 1371دفتر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اعلام شد سینما‌های تحت پوشش بنیاد به حوزه هنری منتقل شود.

پیرو ابلاغیه مذکور و هماهنگی‌های به عمل آمده برابر صورت جلسات متعدد کلیه سینما‌های در اختیار بنیاد به صورت بلاعوض به حوزه هنری تحویل گردید و موارد اختلافی نیز در اجرای دستور شماره ۷۰۵۹۷ مورخ 15 آذر1393 ریاست بنیاد به حوزه هنری تحویل و متعاقبا اسناد آن‌ها منتقل شده است.

 دو سینمای پارامونت و قیام طبق تفاهم نامه سال ۱۳۷۰ با سازمان تبلیغات اسلامی در مقابل تحویل سینما سپیده (غیرمشمول) به حوزه هنری در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته و پس از بازسازی کامل مورد بهره‌برداری شرکت مادر تخصصی سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان قرار دارد و لازم به ذکر است مالکیت سینما‌های مذکور مشاعی و تنها ۷۰ درصد مالکیت آن در ید بنیاد مستضعفان می‌باشد.

 سینما آفریقا نیز از کمیته امداد خریداری و توسط شرکت مادر تخصصی سیاحتی و مراکز تفریحی اداره می‌شود ضمن اینکه برخی از سینما‌های واگذار شده به حوزه هنری دارای اماکن تجاری می‌باشد که مشمول واگذاری نبوده و در حال حاضر در اختیار مستاجران بنیاد مستضعفان قرار دارند؛ مجددا تاکید می شود که سینما‌های در اختیار بنیاد یا از کمیته امداد خریداری شده است و یا به دلیل مخروبه و غیر فعال بودن توسط بنیاد بازسازی و مشمول توافق با حوزه هنری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز