خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون علمی و وزیر دفاع؛

سامانه دانش‌بنیان آتش‌نشان هوایی تحت فشار رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۷۴۶

سامانه دانش ‌بنیان آتش نشان هوایی تحت فشار امروز، هفتم مهرماه، مصادف با روز ایمنی و آتش نشانی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر دفاع و پشتییانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، امروز هفتم مهرماه مصادف با روز ایمنی و آتش نشانی سامانه «آتش نشان هوایی تحت فشار» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیردفاع و پشتییانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

این پروژه مشترک مدیریت پیش‌گیری و کنترل حریق کشور و سامانه پیشرفته در انحصار جمهوری اسلامی ایران بوده که توسط شرکت دانش بنیان هسا از طریق تبدیل هواپیماهای در اختیار اجرایی شده و با نصب این سامانه، حجم انبوهی از آب به گونه ای در مخازن تحت فشار در جداره‌ای نازک نگهداری و حمل می شود که در طول پرواز و تخلیه سریع آن هیچ تاثیر ناخو استه ای ناشی از تلاطم سیال و تغییر وزن بر عملیات پرواز هواپیما نداشته باشد و هنگام پاشش سریع و بعد از آن نیز پایداری کامل هواپیما حفظ شود.

این دستاورد مهم با همکاری شبکه همکاران صنعتی و متخصصان دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست آمده و بخش های مختلف کشور با در اختیار داشتن این هواپیمای آتش نشان می‌توانند از آتش سوزی های گسترده در جنگل ها و مراتع و نظایر آن جلوگیری کنند.

سامانه آتش نشان هوایی تحت فشار قابلیت نصب بر روی هواپیماهای مختلف و سنگین را دارد و با در اختیار داشتن چنین هواپیماهای مجهزی می توان با استقرار در مناطق بحران، تمام گستره جغرافیایی و محیط زیست کشور را مورد حفاظت قرار داد. این سامانه می تواند ۱۸ تن آب را در مدت ۵ ثانیه بر روی مساحت تعیین شده با فشار بسیار بالا تخلیه و آتش های سهمگین را مهار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز