خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی خط فرعی گز– فولاد امیرکبیرکاشان با مشارکت بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۶۴۵

خط آنتنی گز– فولاد امیرکبیر کاشان با مشارکت بخش خصوصی در راه‌آهن اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بابک احمدی معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن در مراسم افتتاح این خط گفت: اتصال مراکز و مبادی صنعتی به خطوط ریلی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه و از اولویت های راه آهن است که تحقق این امر با روش های مشارکتی می تواند به این بند از اصل ششم توسعه جامه عمل بپوشاند .

احمدی افزود: با احداث ۵/۳ کیلومتر خط فرعی فولاد امیرکبیر کاشان از ایستگاه گز ( شهید روحانی) در فاز اول، ظرفیت جابجایی ۳۰۰ هزار تن بار ورودی – خروجی فراهم آمد، که این مقدار در فاز دوم به ۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه شرکت راه آهن، آمادگی اجرای پروژه هایی از این دست را دارد خاطرنشان کرد: برای کلیه صنایع کشور امکان اتصال به شبکه ریلی وجود دارد و در این مسیر راه آهن بیش از ۵۰ درصد کل هزینه که شامل هزینه‌های روسازی و اتصالات خط است را متقبل خواهد شد.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تصریح کرد: از ۱۱۰ کیلومتر خط فرعی در دست احداث کشور، ۴۰ پروژه به طول ۵۸ کیلومتر تا پایان سال جاری به شبکه ریلی متصل می شود.

وی تاکید کرد: با این اتصال، بیش از ۲۰ میلیون تن بار از جاده به ریل منتقل خواهد شد.

در مراسم افتتاح این خط فرعی، علی اکبر مرتضایی معاون استاندار اصفهان، سید رضا سادات حسینی مدیرکل راه آهن اصفهان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از مسئولین حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز