خبرگزاری کار ایران

واشنگتن هشدار داد:

استراتژی انزوای دمشق همراه با تشدید تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۶۰۸

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، نظام دمشق را تهدید کرد در صورت مانع‌تراشی در روند تدوین قانون اساسی جدید، با تحریم‌های شدید واشنگتن روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، نظام دمشق را تهدید کرد در صورتی‌که در مسیر روند سیاسی برای پایان دادن به جنگ مانع‌تراشی کند، با تحریم‌های شدید واشنگتن و «استراتژی انزوا» مواجه خواهد شد.

جفری گفت: «در صورتی‌که نظام اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) از همکاری برای تدوین قانون اساسی جهت فراهم‌کردن مقدمات برگزاری انتخابات طفره رود، واشنگتن با شماری از کشورهای اروپایی، آسیایی و منطقه خاورمیانه برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه دمشق اقدام خواهد کرد».

وی افزود: «در صورتی‌که نظام دمشق چنین اقدامی انجام دهد معتقدیم که می‌توانیم آن را با همان روشی که علیه ایران دنبال کرده‌ایم، تنبیه کنیم».

این دیپلمات آمریکایی اظهار داشت: «حتی اگر شورای امنیت چنین قطعنامه‌ای را تصویب نکند ما از طریق همکاری با اتحادیه اروپا دست به چنین اقدامی خواهیم زد و زندگی را برای این نظام تاریک‌تر خواهیم کرد».

این دیپلمات آمریکایی توافق ترکیه و روسیه درباره ادلب را بستری برای متوقف کردن عملیات نظامی ارتش سوریه علیه آخرین پایگاه عناصر مسلح در سوریه ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز