خبرگزاری کار ایران

نتیجه تاریخی، شاید وقتی دیگر!

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۲۵

با حذف جواد محجوب در آخرین روز از رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان، تیم ملی جودو در این دوره از مسابقات با ثبت یکی از بهترین نتایج تاریخ خود با یک طلا و یک برنز به کارش پایان داد.

به گزارش ایلنا، بعد از درخشش سعید ملایی و محمد بریمانلو و کسب یک طلا و یک برنز در مسابقات جهانی باکو انتظار می‌رفت جواد محجوب هم به یک مدال مهم برسد اما در کمال ناباوری او خیلی راحت شکست خورد تا مانع از موفقیت تاریخی جودوی ایران شود.

در روز پایانی رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان که در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد، جواد محجوب سومین و آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها در وزن 100+ کیلوگرم به روی تاتامی رفت اما در همان دور نخست با شکست برابر رحیم‌اف از تاجیکستان از دور رقابت‌ها کنار رفت تا پس از عملکرد ضعیف و ناکامی در بازی‌های آسیایی اندونزی این بار نیز در رقابت‌های جهانی نمایشی ضعیف و دور از انتظار داشته باشد.

البته این عملکرد ضعیف جواد محجوب که مانع از موفقیت تاریخی جودو شد، فقط به جاکارتا و باکو مربوط نمی‌شود و او مدتی است که روی نوار ناکامی قدم برمی‌دارد. شکست در گرنداسلم‌ها هم در پرونده محجوب در ماه‌های اخیر ثبت شده و همه اینها یک سوال مهم را به وجود می‌آورد که آیا محجوب تمام شده است؟ البته دست کادر فنی در جایگزین کردن فرد جدید به جای محجوب هم خالی است وگرنه شاید الان تصمیمات بهتری را اتخاذ می‌کرد.

پیش از ناکامی جواد محجوب در روز پایانی، سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم و محمد بریمانلو در وزن 73- کیلوگرم به ترتیب به مدال طلا و برنز جهان دست یافته بودند که این دو مدال شرایط خوبی را برای تیم ملی به وجود آورده بود.

محجوب اگر در این رقابت‌ها حتی یک مدال برنز هم کسب می‌کرد، تیم ملی جودوی ایران در این دوره از مسابقات بهترین نتیجه تاریخ را رقم می‌زد اما با حذف محجوب همان نتیجه‌ مسابقات جهانی مونیخ که آرش میراسماعیلی طلا و محمود میران برنز کسب کرده بودند، تکرار شد.

به این ترتیب تیم ملی جودوی ایران با یک طلا و یک برنز یکی از بهترین نتایج تاریخ جودو را رقم زد اما فرصت ثبت رکورد جدید را از دست داد. با این حال در این دوره بعد از 15 سال جودو صاحب مدال طلا شد که همین باعث می‌شود تا نتایج جودو بعد از سال‌ها علاقه‌مندان به ورزش را راضی نگه دارد.

بررسی نتایج جودو در جهانی باکو و نتایجی که این تیم در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان می‌دهد که جودوی ایران اندکی با روزهای پر از ناکامی خود فاصله گرفته و ظاهرا قدم در مسیر پیشرفت گذاشته که باید دید این روند تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

شاید المپیک 2020 مهم‌ترین رویداد پیش روی جودو باشد که همه منتظر موفقیت این رشته در آن بازی‌ها باشند. رویدادی که می‌تواند مهم‌ترین موفقیت تاریخ را برای جودو رقم بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز