خبرگزاری کار ایران

بیش از یک چهارم زنان فرانسه حاضر نیستند تنها از خانه بیرون بروند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۵۱۹

​هفده درصد از مردم فرانسه، به عبارت دیگر یک ششم از جمعیت این کشور حاضر نیستند به تنهایی و به ویژه شب‌ها از خانه بیرون بروند.

به گزارش ایلنا، این نتیجۀ تحقیقی بود که توسط بیده‌بان ملی بزهکاری و حقوق کیفری فرانسه (ONDRP) انجام و گزارش آن روز سه‌شنبه منتشر شد.

دورۀ مطالعۀ این تحقیق که با هدف بررسی رابطۀ میان ایمنی و کیفیت زندگی انجام شد، سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بود و در چهارچوب آن بیش از ۱۶ هزار فرانسویِ ساکن کلانشهرها که ۱۴ سال یا بیشتر سن داشتند، به پرسش‌ها پاسخ دادند.

بررسی این پاسخ‌ها نشان داد که ترس از ناامنی در میان زنان بیش از مردان و در عصرها و شبها بیش از دیگر ساعات روز است.

بیش از یک چهارم زنان پاسخ دهنده اعلام کرده‌اند که به دلایل امنیتی و نگرانی از توهین، آزار و اذیت و تجاوز حاضر نیستند به تنهایی خانه‌های خود را ترک کنند. این رفتار به‌ویژه در میان کسانی دیده می‌شود که پیش از این قربانی سرقت‌های خشونت‌آمیز بوده‌اند یا در اطراف محل سکونت خود، شاهد تجمع اعضای گروههای خشونت طلب بوده‌اند. ۴۴ درصد از این افراد به‌کرات در نزدیکی محل سکونت خود افراد الکلی یا افرادی که مواد مخدر مصرف کرده‌اند می‌بینند.

تحقیق همچنین نشان داد که احساس ناامنی در میان ساکنان شهرهایی با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از مناطق روستایی و کم جمعیت است و در محله‌های مختلف شهری نیز متفاوت است.

بر اساس نتایج این پژوهش علاوه بر زنان، افراد میانسال و جوانان ۱۴ تا ۲۵ ساله نیز بیش از دیگران احساس ناامنی می‌کنند.

بیش از دو سوم افرادی که ۶۶ سال یا بیشتر دارند، حاضر نیستند با آغاز شب خانه را به تنهایی ترک کنند و افراد بسیار جوان نیز احتمالا به این دلیل که با رفت و آمد زیاد در سطح شهر بیشتر با موارد خشونت مواجه شده‌اند از ترک خانه به تنهایی در اوایل شب خودداری می‌کنند.

تنها ۱۰ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند احساس می‌کنند در محلۀ خود در امنیت کامل زندگی می‌کنند و می‌توانند به تنهایی بیرون بروند.

منبع: یورونیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز