خبرگزاری کار ایران

با شعار امنیت و ایمنی، پشتوانه تولید داخلی؛

نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی در تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۱۱۸

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس ۲۰۱۸) با شعار امنیت و ایمنی، پشتوانه تولید داخلی از ۹ تا ۱۲ مهرماه جاری در محل مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا علی‌آبادی مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی اظهار کرد: اهداف برگزاری این نمایشگاه از جمله بروزرسانی، توسعه، ارتقای کمی و کیفی تاسیسات پلیسی و استفاده از فناوری‌های روز جهان با هدف تسهیل و تسریع در ماموریت محوله و ارتقای توانمندی فناوری‌های پلیسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم همچنین گسترش فرهنگ استفاده از تجهیزات پیشگیری و امنیت در سطح جامعه به منظور کاهش حوادث، سوانح و خسارات ناشی از آن است.

وی گفت: همچنین حمایت از نخبگان و مخترعان در زمینه تجهیزات مرتبط با ماموریت‌های پلیسی، ساماندهی فعالان حوزه تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و گسترش فضای آشنایی و مشارکت منابع تولید و مصرف با هدف کوتاه کردن دست واسطه‌ها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ غرفه از شرکت‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه حاضر هستند، گفت: این محصولات شامل ۱۹۳ برند از بیش از ۲۰ کشور با بیش از ۵۰۰۰ عنوان محصول است و حضور ۱۷ رده‌های پلیس تخصصی و معاونت‌های پشتیبانی کننده و ارائه خدمات انتظامی برای عموم بازدید کنندگان از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی ادامه داد:‌ در این نمایشگاه محصولات با گروه کالایی متنوع از قبیل فناوری، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، تسلیحات و مهمات، یونیفرم و لباس، نظارت تصویری و تجهیزات مراقبتی، ترافیک، آتش‌نشانی، امداد و نجات، سیستم‌های آموزشی و مشاوره‌ای و سایر زمینه‌های دیگر اعم از تجهیزات اشعه ایکس و نشریات تخصصی مرتبط در این حوزه‌ها حضور دارند.

علی‌آبادی با مقایسه هفدهمین دوره این نمایشگاه با دوره‌های قبل اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد افزایش فضای اختصاص یافته و اختصاص فضای مسقف و روباز و پیش‌بینی بیش از ۱۰ نشست تخصصی در طول نمایشگاه، حضور شرکت دانش‌بنیان و مراکز رشد دانشگاه‌ها، برگزاری بخش ویژه ۴۰ سالگی پلیس و ا نقلاب با مشارکت تمامی یگان‌های ناجا و مجتمع نمودن غرفه‌های بخش بین‌الملل در یک محل به منظور تسهیل در بازدید غرفه‌های این بخش هستیم.

وی همچنین اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد برگزاری نشست‌های آموزشی از جمله کارگاه امنیت فضای مجازی، کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری از وقوع جرم و برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران و فعالان صنایع مربوطه و روسای پلیس تخصصی هستیم.

علی آبادی با اشاره به برگزاری طرح "چلچراغ پلیس انقلاب در نمایشگاه بین‌المللی" گفت: در این زمینه قرار است با معرفی شرح وظایف ماموریت‌ها و دستاوردهای ارزشمند پلیس ایران در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نیروهای پلیس قدردانی کنیم.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی با بیان اینکه قصد دارم در بحث  فرهنگی و هنری نمایشگاه نیز فعالیت‌هایی را انجام دهیم گفت: در بخش خانواده شاهد قرار گرفتن جایگاه‌هایی برای آموزش‌های همگانی، مشاوره، حجاب و عفاف و... هستیم و در بخش کودکان و نوجوانان نیز غرفه همیاران پلیس، غرفه نقاشی کودکان، غرفه معرفی بازی گشت پلیس و هشدارهای پلیس در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

همچنین در بحث فضای مجازی نیز به بررسی آسیب‌ها، تهدیدها و چالش‌های فضای سایبری و نیز کلاهبرداری‌ها و نیز جرایم اینترنتی پرداخته‌ایم.

وی افزود: پلیس در آیینه هنر نیز یکی دیگر از بخش‌های فرهنگی و هنری این نمایشگاه است که با معرفی آثار هنری شاخص با موضوع پلیس در نمایشگاه فعالیت می‌کند.

علی‌آبادی در ارتباط با حضور مراکز رشد دانشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه گفت: کمک به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل، ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی که بتوانند در بازار کار رقابت‌پذیر باشند، افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی از دیگر طرح‌های این نمایشگاه است که با هدف ترغیب هیات علمی دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی برای فعالیت‌های بیشتر در رفع نیاز ایمنی و امنیت جامعه، تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در گروه کالایی مربوط به نمایشگاه و افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی در حوزه صنایع امنیتی و ایمنی، برگزار می‌شود.

وی افزود: مراکز رشد دانشگاهی از جمله پارک علم و فناوری ایلام، مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه الزهرا (س)، مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته شریف، دانشگاه خوارزمی، مدیریت فناوری و توسعه نوآوری امیرکبیر، دانشگاه تربیت مدرس و...  در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی گفت:‌ در بخش مخترعان نیز شاهد حضور ۷۰  اختراع و ابتکار از بخش‌های مختلف ناجا، فنی‌ حرفه‌ای و دانشگاه هستیم و دیگر اختراعات طی سه مرحله داوری از بین ۴۵ اثر دریافتی، تعداد ۵ اثر انتخاب شده که در قالب ۱۱ غرفه در نمایشگاه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز