خبرگزاری کار ایران

محجوب مطرح کرد:

دستمزد کارگران در شرایط کنونی اقتصاد کشور باید شناور شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۸۷۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همانطور که قیمت ارز در حال حاضر شناور است، میزان دستمزد کارگران نیز باید شناور باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب (نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با کاهش شدید قدرت خرید مردم طی ما‌ه‌های اخیر، گفت: همانطور که قیمت ارز در حال حاضر شناور است دستمزدها و پرداخت مستمری‌ها نیز برای حفظ ارزش واقعی خودشان، باید به صورت شناور باشند.

دستمزد کارگران باید شناور شود 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: کارگران و مستمری‌بگیران نه پول جدید و نه اضافه دستمزد، بلکه همان پول پنج ماه قبل خودشان را می‌خواهند. در بسیاری کشور‌های جهان نوسانات نظام ارزی و قیمت ارز به طور مستمر متوقف نمی‌شود در نتیجه، به پیشنهاد ما، بهترین راه‌حل برای جلوگیری از زیان مردم و قشر ضعیف جامعه شناور شدن دستمزها است. 

مشکل مردم با کوپن حل نمی‌شود؛ دولت لایحه گسترده و جامع ارائه کند

محجوب با انتقاد از طرح اعطای کوپن الکترونیکی با هدف تامین کالاهای اساسی تصریح کرد: نوسانات اخیر در بازار ارز موجب وارد شدن خسارت‌های زیادی به زندگی اقتصادی کارگران و اقشار ضعیف جامعه شده است. وضعیت قشر کارگر با کار‌های ریز و ضعیف بهبود پیدا نمی‌کند و جامعه نیازمند طرح‌های گسترده و کامل است که متاسفانه دولت طرح مجلس را نپذیرفت، در نتیجه دولت باید خود لایحه‌ای جامع به مجلس ارائه کند تا ارتباط اکثریت مردم با دلار قطع شود و نوسانات ارزی بر زندگی آنها تاثیر نگذارد. باید اقلام قابل ملاحظه‌ای از کالاهای اساسی و مصرفی مردم را با نرخ ثابتی عرضه کرد.

مجلس نظام شناور ارزی را منتفی بداند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان، خاطر نشان کرد: برای کمک به قشر کارگر و ضعیف جامعه باید کالا‌های اساسی و اقلام مصرفی مردم با نرخ ثابتی عرضه شود. بنابراین مجلس باید در رابطه با نظام شناور ارزی که در قانون برنامه بودجه وجود دارد، تجدید نظر کرده و  نظام شناور ارزی را منتفی بداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز