خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «شهر گردشگر» در بازار بزرگ ایران آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۳۰۶

نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری (شهر گردشگر) چهارم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بزرگ بازار بزرگ ایران (ایران مال) آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بازار بزرگ ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، فعالان بخش خصوصی گردشگری مانند هتلداران، آژانس های مسافرتی، ایرلاین­ها به همراه اداره­های کل میراث فرهنگی استان­ها حضورداشتند و رئیس و معاون سازمان گردشگری میهمانان ویژه این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم، آقای دکتر اثنی عشری مدیر کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران با اشاره به خصوصیات منحصر به فرد بازار بزرگ ایران برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی گفت: ایران مال، یک میراث فرهنگی ارزشمند و مانا و محل تولید و ارائه صنایع دستی و قطب نوین گردشگری این دیار است.

اثنی عشری ادامه داد: شهر گردشگر، یعنی نگرش متفاوت به داشته‌های ذاتی شهر و فعال کردن منابع آن برای توسعه اقتصادی-اجتماعی از منظر گردشگری و درواقع یک مکتب جدید در برنامه‌ریزی شهری و پس‌رانه‌های آن (شهر-شهرستان روستا) است که استراتژی خاص خود را دارد و به معنی تغییر در استراتژی توسعه با حداقل هزینه و بیشترین بهره‌برداری از داشته‌های موجود و ذاتی شهر اس و شاهد مثال بارز آن، برخی کشورهای همسایه اند که با ساخت مال و بهره برداری صحیح از آن، متحول شده اند.

وی خاطرنشان کرد: کشور امارات با جمعیتی کمتر از یکی از استان های ما، سالانه حدود ۸۰ میلیون بازدید کننده را به دبی مال می کشاند و ایران مال با استقاده صحیح و بهره برداری شایسته که به زودی واقع می شود، مضاف بر ظرفیت پذیرایی ۸۰ میلیون ایرانی، می تواند پذیرای صدها میلیون بازدید کننده منطقه ای و جهانی باشد.

وی در سخنان پایانی خود اشاره داشت: برآوردهای کارشناسی حاکی از این است که در زمان بهره برداری اگر روزانه یک درصد از جمعیت ۲۰ میلیونی استان های تهران و البرز به ایران مال بیایند، حداقل روزی ۲۰۰ هزار نفر، ماهی ۶ میلیون نفر و سالی بیش از ۷۰ میلیون نفر پاخور و بازدید کننده خواهد داشت و پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۰، سالانه پذیرای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر-سفر به ایران مال باشیم.

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این مراسم گفت: ما توانستیم شأن و جایگاهی را که میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارد به خوبی در کشور نشان دهیم و شاهدیم که دولت و تمام استانداران در برنامه‌ریزی‌های کلان، شأن گردشگری را لحاظ می‌کنند.

معاون گردشگری با اشاره به ظرفیت های گردشگری کشور اشاره داشت: ما می‌توانیم با گردشگری اقتصادی پویا داشته باشیم واگر امروز شاهدیم که ۸۷۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به گردشگری اختصاص یافته است، فرصتی بی نظیر ایجاد شده است.

محب‌خدایی در پایان خاطرنشان کرد: شهر گردشگر، مکانی است که خود را برای میزبانی از میهمانان آماده کرده است و هدف ما این است که شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فراهم کنیم، از این رو تمام انرژی و همت سازمان در جهت تسهیل و تسریع امورات سازمان و مشارکت بخش خصوصی است.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از میهمانان دیگر این مراسم در گفتگو با روابط عمومی بازار بزرگ ایران گفت: مشارکت حداکثری استان‌ها در نمایشگاه شهر گردشگر مورد نظر ما بوده است.

وی تصریح کرد: مشخصات و مفاهیم شهر گردشگر به شهرداری‌های تمام استان‌ها ابلاغ شده است، این مشخصه‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و نحوه برخورد با گردشگران است که اگر شهری موفق به رعایت این مشخصه‌ها شود، گواهینامه شهر گردشگر را دریافت می‌کند.

مونسان اضافه کرد: حضور استان‌ها با تمام توان و ظرفیت‌های گردشگری در این نمایشگاه مورد نظر ما بوده است و امیدواریم شهر گردشگر به یک برند تبدیل شود.

نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری (شهر گردشگر) از ۴ تا ۷ شهریورماه سال جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بزرگ بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از این فرصت بی نظیر برای بازدید از جاذبه های منحصر به فرد ایران مال استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز