خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک در تهران:

ایران آماده تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با اتحادیه اروپا است

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۶۵۹

رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید بلژیک در تهران اعلام کرد که ایران آماده است همکاری های تجاری و اقتصادی و سیاسی خود را با اتحادیه اروپا و از جمله بلژیک بیش از پیش توسعه دهد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه خانم "ورونیک پتی" سفیر جدید بلژیک در تهران گفت: روابط ایران و بلژیک روابطی خوب و بسیار دیرینه است و هیچ مانعی در مسیر تقویت و توسعه این روابط نیست.

رئیس جمهور، مواضع سیاسی اتحادیه اروپا در قبال برجام را مواضعی محکم خواند و ابراز امیدواری کرد که در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی و در عمل نیز ، گام های ارزنده و مناسبی از سوی اتحادیه اروپا برداشته شود.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما معتقدیم عده ای که مخالف روابط عمیق ایران و اتحادیه اروپا هستند، برنامه هایی را برای تخریب این روابط خوب، طراحی کرده اند که نباید به آنها اجازه داده شود که این برنامه های خود را به پیش ببرند.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حوزه های اقتصادی و همکاری برای تحکیم برجام و مسایل منطقه ای بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید بلژیک در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ سلام گرم پادشاه و نخست وزیر کشورش به دکتر روحانی گفت که روابط تهران – بروکسل در همه زمینه های مورد علاقه و بویژه اقتصادی بیش از پیش توسعه یافته است و دو کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی ، یکصدمین سالگرد برقراری روابط مشترک را جشن خواهند گرفت.

خانم "ورونیک پتی" برجام را یک موفقیت بزرگ در عرصه بین المللی برشمرد و گفت که اتحادیه اروپا و بلژیک همه تلاش ها خود را برای حفظ برجام بکار گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز