خبرگزاری کار ایران

اپوزیسیون هند خواستار استعفای نخست‌وزیر شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۳۰

مخالفان دولت هند خواستار استعفای نخست‌وزیر به اتهام فساد شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بسیاری در هند خواستار استعفای «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر این کشور، شده‌اند. این در حالی است که نخست‌وزیر هند متهم به فساد در زمینه قرارداد جنگنده‌ها با فرانسه شده است و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، گفته که دهلی نو بر گزینش یک شریک محلی تاثیر گذاشته است. 

احزاب سیاسی هند در پی خرید ۳۶ هواپیمای رافائل از شرکت هوایی «داسو» به ارزش تخمینی هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، مودی را متهم می‌کنند که این تجهیزات را به قیمت گران خریداری کرده و در قبال فرآیند داد و ستد با شفافیت عمل نکرده است. 

در ماه‌های اخیر، احزاب مخالف دولت را متهم کرده‌اند که این قرارداد را به «آنیل آمبانی»، تاجر هندی و رئیس شرکت «ریلاینس دیفنس»، داده و آن را شریک شرکت داسو معرفی کرده است. این در حالی است که معترضان معتقدند که یک شرکت دولتی در این زمینه اولویت داشت، چراکه در این زمینه دهه‌ها تجربه دارد. 

اولاند روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که در زمان صدارت وی، هند برای انتخاب شرکت ریلاینس به‌عنوان شریک داسو اعمال نفوذ کرده بود.

شبکه خبری فرانسوی‌زبان «مدیاپارت» از وی نقل کرد: «چاره‌ای نداشتیم. ما شریکی را انتخاب کردیم که به ما معرفی کرده بودند.»

در پی این اظهارات، مخالفان دولت  هند خواستار استعفای مودی از سمت خود شده‌اند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز