خبرگزاری کار ایران

در راستای محرومیت زدایی؛

واگذاری رایگان بیش از ۵۵۰۰ ملک به محرومان سه شهرستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۵۷۱

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که چندسالی است با همت مضاعف به محرومیت‌زدایی از نقاط کشور مشغول شده است، در تازه‌ترین اقدام خود، دست به واگذاری گسترده شمار دیگری از املاکش در سه شهرستان شمالی کشورمان زد.

به گزارش ایلنا، روند واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان و در زیر مجموعه آن، بنیاد علوی که از چند سال پیش آغاز شده، کماکان با قدرت ادامه دارد تا جایی که در آخرین واگذاری، روز گذشته سند بیش از پنج هزار و پانصد زمین مسکونی و کشاورزی در سه شهرستان شمالی کشورمان به محرومان تقدیم شد.

درباره واگذاری‌هایی سخن می‌گوییم که مهم‌ترین ویژگی آن، «رایگان» بودنش است. اقدامی در راستای محرومیت‌زدایی که در مناطق کمتر برخوردار کشور صورت می‌گیرد و در چند سال اخیر با قدرت ادامه داشته است. رویدادی که به دستور صریح رهبر معظم انقلاب به رئیس بنیاد مستضعفان پی گرفته می‌شود.

سلسله اقداماتی که روز گذشته گام بزرگ دیگری در راستای آن برداشته شد و رییس بنیاد مستضعفان در تشریح آن گفت: در اجرای طرح محرومیت‌زدایی و اهداء اسناد واگذاری املاک بنیاد علوی به مردم مناطق کم برخوردار کشور، بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ سند زمین مسکونی و کشاورزی به اهالی شهرستان‌های بندرترکمن و بندرگز (استان گلستان) و میان‌دورود (استان مازندران) به صورت رایگان تحویل شد.

 
 

محمد سعیدی‌کیا افزود: از این تعداد سه هزارسند در روستای «نیازآباد» بندر ترکمن، بیش از هزار سند در بندرگز و بیش از هزار سند به اهالی روستای «جامخانه» شهرستان میان‌دورود واگذار گردید. ارزش ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین مسکونی و کشاورزی واگذار شده به روستائیان، بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان است.

بدین ترتیب شمار املاک واگذار شده بنیاد مستضعفان در کشور در چهار سال اخیر، از مرز هفتاد هزار سند گذشت. واگذاری‌های وسیعی که پیشتر سعیدی کیا تاکید کرده بود شمار آن به ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار فقره سند در سراسر کشور خواهد رسید. توزیع گسترده املاکی ارزشمند به رایگان میان محرومان کشور که بی شک ستودنی است.

گفتنی است، املاک واگذار شده، از جمله املاکی هستند که پیش از انقلاب به نام بنیاد پهلوی سند خورده بودند و پس از انقلاب اسلامی، در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفتند و سپس با تاسیس بنیاد علوی در سال ۱۳۸۴، به این بنیاد واگذار شدند تا درآمد‌های ناشی از آنها صرف امور مستضعفان شود. املاکی که با تبدیل بنیاد علوی به بازوی بنیاد مستضعفان در محرومیت‌زدایی و در پی دستور رهبر انقلاب برای تبدیل این نهاد از بنگاه اقتصادی افزایش یابنده به بنیادی در خدمت مستضعفان، در صف واگذاری قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز