خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

روسیه تحریم‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی را تضعیف کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۰۹

وزیر خارجه ایالات متحده گفت که مسکو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، روز گذشته -جمعه- روسیه را متهم کرد که به‌شکلی فعالانه تلاش دارد تحریم‌های بین‌المللی علیه کره‌شمالی را تضعیف کند. وی همچنین گفت که این تحریم‌ها برای کشاندن پیونگ‌یانگ پای میز مذاکره حیاتی هستند. 

پمپئو در نشستی خبری در وزارت خارجه آمریکا گفت: «روسیه به‌شکلی فعال کوشیده تا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را زیر پا بگذارد.»

پیشتر «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل، مسکو را متهم کرده بود که تلاش دارد نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را لاپوشانی کند.»

پمپئو همچنین گفت که امیدوار است کمیته تحریم‌های سازمان ملل «مدارک مرتبط با لغو تحریم‌ها از سوی روسیه را منتشر کند.»

وی گفت: «ایالات متحده متعهد به اعمال قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است. به باور ما، این تحریم‌ها بخشی از برنامه رئیس‌جمهوری آمریکا برای مجاب کردن رهبر کره‌شمالی به لغو برنامه‌های هسته‌ای این کشور است.»

پمپئو همچنین افزود که ایالات متحده «گفت‌وگوهای بسیاری» را با مقام‌های کره‌شمالی برای «چگونگی عمل کردن به تعهدات داده شده» در نشست ۱۲ ژوئن انجام داده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز