خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار رودبار:

سازمان‌های مردم نهاد در توسعه و بالندگی کشورها نقش مهمی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۰۶

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رودبار گفت: سازمان‌های مردم نهاد در توسعه و بالندگی کشورها نقش مهمی دارند.

به گزارش ایلنا از رودبار، علی اکبر پورعلی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رودبار در نخستین نشست هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد شهرستان رودبار، سازمان های مردم نهاد در توسعه و بالندگی کشورها نقش مهمی دارند به طوری که تقریبا" تمام طرح‌های توسعه ای و تصمیماتی که در این جهت گرفته می‌شود بدون مشارکت مردم میسر نیست و یا اجرایی نمی شود.

وی افزود: مشارکت مفهوم تازه ای نیست و بشر همواره برای رفع نیازها و تحقق اهداف خود به آن روی آورده است به گونه ای که جهان امروز شاید تنها در پرتو مشارکت فعال تمام گروه‌ها و اقشار مختلف مردم بتواند تنگناهای موجود را پشت سر بگذارد که این امر در کشورهای درحال توسعه که نیازمند توسعه سریع و پایدار هستند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رودبار ضمن برشمردن و تشریح ویژگیها و نقش موثر سازمانهای مردم نهاد در ابعاد مختلف، اولین فعالیت اجرایی نهاد جامعه مدنی در تصمیم گیریهای کشور را تشکیل شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در اواخر دهه 70 عنوان کرد و اظهار داشت: پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید نیز رویکرد مثبتی که این دولت به نقش تاثیرگذار مردم در قالب تشکل ها داشت، اقدامات رو به رشدی در این حوزه انجام شد.

پورعلی گفت: دخیل کردن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه های عمرانی و توسعه ای در قالب تشکل‌های مردمی می تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولین، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشد تا برنامه ها به شکل کاراتر و با سرعت تر به سمت توسعه و آبادانی کشور برود.

وی افزود: در این رابطه دولت ابتدا باید میزان سرمایه اجتماعی خود را به درستی اندازه گیری و آن را تقویت کند.

پورعلی در ادامه بر اهمیت سازمانهای مردم نهاد در ارتباط با نقش مشارکتی، خیرخواهانه، خدماتی و توانمندسازی، احقاق حقوق عامه و نیز حفظ و ارتقای سلامت وحتی کاهش و فقر و بی عدالتی در جامعه تاکید کرد.

وی سپس به ثبت و صدور مجوز قانونی برای حدود 12 سازمان مردم نهاد در سطح شهرستان در قالب موسسات خیریه، زیست محیطی و منابع طبیعی، مشاوره و سلامت وآموزشی و مهارتی اشاره و بیان داشت در سال 96 سه موسسه از این موسسات مجوز خود را از فرمانداری دریافت کرده اند.

وی افزود : انتظار داریم مدیران و اعضای سمن ها با بهره گیری از ظرفیت های قانونی در چارچوب مقررات با هم‌پوشانی و هم افزایی، با مدیران دستگاهها برای پیشبرد امور و رفع مشکلات و موانع در حوزه فعالیت خود اهتمام داشته و گزارش فعالیت ها و اقدامات مجموعه خود را مستمرا"به فرمانداری و دستگاههای مربوطه اعلام و هماهنگی لازم برای برگزاری مراسمات و فعالیتهای خود داشته باشند. 

شایان ذکر است در این نشست هریک از مدیران سمن ها ضمن معرفی خود، گزارشی از اقدامات و فعالیت های سمن مربوطه را به جلسه ارائه کردند و مدیران دستگاهها نیز آمادگی خود را برای ارتباط مستمر و همکاری و تعامل هرچه بیشتر با مدیران سازمانهای مردم نهاد شهرستان در محورها و مناطق مختلف اعلام داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز