خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ۵ میلیاردی ترامپ به عباس برای نجات «معامله قرن»

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۶۴

رئیس‌جمهوری آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد کرده است که در قبال دریافت پنج میلیارد دلار بر سر میز مذاکرات با اسرائیل بازگردد.

به گزارش ایلنا، روزنامه اقتصادی «گلوبس» رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی آمریکایی فاش کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهاد کمک پنج میلیارد دلاری به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در قبال بازگشت وی بر سر میز مذاکرات سازش ارائه داده است. این پیشنهادی است که تیم مذاکرات سازش به رهبری «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ و «جیسون گرینبلات» فرستاده صلح ویژه آمریکا در منطقه خاورمیانه به رئیس‌جمهوری آمریکا داده‌اند.

بر اساس این توافق، قرار است تشکیلات خودگردان پنج میلیارد دلار دیگر از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس و اتحادیه اروپا دریافت کند و با آن وضعیت اقتصادی خود را به‌ویژه در نوار غزه بهبود ببخشد.

گلوبس در عین حال خاطر نشان کرده است که دولت ترامپ ماه گذشته ۲۰۰ میلیون دلار از کمک‌های کاخ سفید به تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را کاهش داده و ده‌ها میلیون دلار از کمک‌های وعده داده‌شده به بیمارستان‌های فلسطینی در شرق شهر اشغالی قدس را نیز قطع کرده بود.

این پایگاه صهیونیستی تاکید کرده است که دولت آمریکا اخیرا تصمیم به تعطیلی دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن گرفت تا محمود عباس را مجبور به بازگشت بر سر میز مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی کند و در صورتی‌که تشکیلات رام الله با این کمک مالی مخالفت کند، از لحاظ اقتصادی گرفتار وضعیت سخت و بغرنجی خواهد شد و وخامت اوضاع اجتماعی آن هم ادامه پیدا خواهد کرد.

منابع آمریکایی همچنین اعلام کردند که این طرح کاخ سفید برای کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین بر اساس برنامه زمانی مشخصی برای بارگشت بر سر میز مذاکرات سازش و برگزاری کنفرانس بین‌المللی حامیان مالی تشکیلات رام‌الله اجرا خواهد شد تا زمینه ایجاد اقتصادی قوی برای طرف فلسطینی فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز