خبرگزاری کار ایران

وضعیت احتمالی بازیکنان حاضر در لیست کارلوس کی‌روش

وریا غفوری از تیم ملی خط می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۲۱

حضور شش بازیکن از ترکیب آبی‌ها در تیم ملی قابل توجه بود اما از این شش بازیکن تنها به دو نفر بازی رسید که مجموع دقایق آنها هم به 90 دقیقه نرسید.

به گزارش ایلنا، ظاهرا برخی بازیکنان استقلال در آستانه حذف از اردوهای آتی قرار دارند. حتی درباره وریا غفوری و پژمان منتظری نیز تردید‌هایی وجود داشت. اکنون فقط چشمی و حسینی هستند که ظاهرا از حاشیه امنیت بیشتری برای رفتن به جام ملت‌ها برخوردارند. هرچند که هنوز 4 ماه باقی مانده و استقلالی‌ها در اردوهای آتی می‌توانند با نمایش‌های بهتر اقبال خود را برای بازی در ترکیب اصلی تیم ملی بالا‌تر ببرند. در حال حاضر که فقط در پست دفاع میانی و دفاع راست شانس‌هایی برای ورود به ترکیب اصلی وجود دارد و در دیگر پست‌ها باید منتظر اتفاقاتی همچون مصدومیت بازیکنان اصلی بود تا استقلالی‌ها بتوانند به ترکیب اصلی برسند.

سهم استقلال در تیم ملی بیش از همه تیم‌ها بود و با استناد به آخرین فهرستی که برای بازی با ازبکستان منتشر شد این نفرات: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان و علی کریمی به تاشکند رفتند.

از میان این شش بازیکن تنها وریا غفوری در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت. بازیکنی که جام جهانی را به دلیل بازی در پست گوش راست در باشگاهش از دست داد. کی‌روش که هیچ اعتقادی به بازی گرفتن از وریا در پست گوش راست ندارد - احتمالا به دلیل تعدد بازیکن - وریا را دوباره در پست دفاع راست مورد آزمایش قرار داد اما این بازیکن ابتدای نیمه دوم از بازی خارج شد.

دلیل این تعویض احتمالا می‌تواند نارضایتی کی‌روش از عملکرد این بازیکن باشد و بعید نیست که تورنمنت دیگری را از دست بدهد و این بار در آستانه شروع جام ملت‌های آسیا نیز از فهرست تیم ملی باز بماند و کی‌روش روی همان رامین رضاییان و حتی صادق محرمی بیشتر تکیه کند.

دیگر بازیکنی که در بازی با ازبکستان فرصت بازی یافت، پژمان منتظری بود. مدافع باتجربه‌ای که سابقه‌ای طولانی در تیم ملی دارد و در سال‌های اخیر دایم در اردوهای ملی بوده و کی‌روش همواره کوشیده از استعداد این بازیکن بهره‌برداری کند. منتظری اما مقابل ازبک‌ها شانسی برای ورود به ترکیب اصلی نداشت و از دقیقه 62 به جای مجید حسینی به میدان رفت. در ماه‌های اخیر اما به طور واضح کی‌روش در مواجهه با منتظری تغییر رویه داده و او را از دایره ملی‌پوشان همواره ثابت در ترکیب اصلی به دایره بازیکنان نیمکت‌نشین وارد کرده است. در واقع منتظری سیر نزولی را پیموده که طبیعی هم هست. کی‌روش دیگر نمی‌تواند روی پژمان به‌عنوان عنصری برای آینده حساب کند و باید آرام آرام او را کنار بگذارد.

پیش از بازی با ازبکستان پیش‌بینی می‌شد آرمین سهرابیان مورد آزمون قرار بگیرد اما کی‌روش اعتقادی به بازی گرفتن از این بازیکن نداشت. نیمکت نشینی سهرابیان در این بازی ممکن است ناشی از انگیزه‌های کی‌روش برای آزمایش دوباره منتظری باشد.

شاید پژمان برای آخرین بار در لباس تیم ملی به بازی گرفته شده و از اردوهای آتی نوبت به همین سهرابیان برسد و شاید هم اهداف دیگری در ذهن کی‌روش باشد. آنچه درباره سرمربی تیم ملی کاملا مشهود است اینکه او به بازیکنان جوان و آینده‌دار توجه بیشتری دارد کما اینکه دیدیم در همین بازی از عابدزاده و قلی‌زاده‌ای بهره گرفت که پیش‌تر کمتر برای تیم ملی به میدان می‌رفتند.

 سرمربی تیم ملی روی مسیری گام خواهد برداشت که منتهی به حضور جوان‌تر‌ها در ترکیب اصلی خواهد شد و قطعا بازیکنان استقلال هم باید از این فضا نهایت بهره را ببرند بخصوص جوان‌هایی همچون سهرابیان. روزبه چشمی دیگر نیمکت نشین تیم ملی بود. بازیکنی که کی‌روش علاقه بسیاری به او دارد و در تلاش است تا دوباره از این بازیکن در ترکیب اصلی بهره بگیرد.

 بازی دادن به چشمی اما منوط به سلامت جسمانی است و به طور قطع این بازیکن به نقطه‌ای نرسیده بود که سرمربی تیم ملی از او در ترکیب اصلی بهره بگیرد. چشمی اما می‌تواند یکی از پر شانس‌های استقلال برای رفتن به جام ملت‌های آسیا باشد البته به شرط آنکه دوباره با مصدومیت مواجه نشود. روزبه در سال‌های اخیر پی‌درپی مصدوم بوده اما او از استعداد بسیاری برخوردار است و قابلیت بازی در پست دفاع میانی و هافبک دفاعی را دارد. اگر چشمی را پرشانس‌ترین برای ماندن در اردوی تیم ملی بدانیم احتمالا سیدحسین حسینی هم در این قاب قرار خواهد گرفت. دروازه‌بانی که به رغم غیبت دوباره در ترکیب اصلی تیم ملی، در میان بازیکنانی قرار دارد که کی‌روش توانایی‌های فنی‌اش را مهر تایید زده است. حسینی اما با این وضعیت بعید است که رنگ بازی برای تیم ملی در جام ملت‌ها را ببیند. البته استقلال یک ملی‌پوش دیگر هم داشت. بازیکنی به نام علی کریمی که بعید است در جام ملت‌های آسیا دیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز