خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان گلوگاه:

۸۰ درصد دکل بندان کشور گلوگاهی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۳۷

فرماندار شهرستان گلوگاه گفت:۸۰ درصد دکل بندان کشور گلوگاهی هستند.

به گزارش ایلنا از گلوگاه، محمد رضا تباکی در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه بر ساماندهی دکل بندان گلوگاه اشاره کرد و گفت: شهرستان گلوگاه حدود ۳ هزار دکل بند دارد که این کارگران از مشکلات معیشتی فراوانی رنج می برند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دکل بندان کشور گلوگاهی هستند، افزود: برای حل مشکلات دکل بندان پیگیری هایی انجام شد و در ادامه به حمایت مدیران استان و کشور نیاز است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گلوگاه گفت: جاده گلوگاه به دامغان مصوبه ی ۲۵ سال گذشته است که هنوز به سرانجام نرسید اگر این پروژه برای شهرستان های دیگر بود خیلی زودتر به اتمام رسید ؛ اقدامات بسیاری انجام شد و با وجود وعده های فراوان هنوز ناتمام است در حالی که این پروژه تحول زیادی در گردشگری ایجاد می کند.

تباکی به بی آبی هزاران هکتار از زمین‌های گلوگاه اشاره کرد و گفت: کشاورزان شهرستان‌گلوگاه زمین های کمی دراختیار دارند که این زمین ها به علت کم آبی کشت نمی شود انتظار داریم انتقال آب سد گلورد به گلوگاه زودتر اجرایی شود تا برای این شهرستان سودمند باشد.

وی خواستار استقرار دستگاه های خدمات رسان مانند امور آب و نفت در گلوگاه شد و افزود: امروز شهرستان گلوگاه باید به توسعه ی کشت انجیر و گیاهان دارویی بپردازد.

فرماندار شهرستان گلوگاه گفت: کارشناسان بر این باورند اگر کشت انجیر را تقویت کنیم زمینه ای برای توسعه شهرستان فراهم می شود؛ ایجاد باغ حدود ۴۰ هکتاری انجیر از پیامدهای مثبت برگزاری جشنواره انجیر گلوگاه است و مدیران باید زمینه توسعه صنایع تبدیلی را فراهم کنند تا ارزش افزوده این محصول نصیب این شهرستان شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز