خبرگزاری کار ایران

لامبورگینی ایرانی در تبریز طراحی شد +عکس

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۲۰

'لامبرگینی مورسیه لاگو اس وی' توسط متخصصان ایرانی در تبریز با مهندسی معکوس، مشابه سازی، طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایلنا، طراح و سرپرست تیم طراحی لامبرگینی ایرانی امروز سه شنبه در این باره اظهار داشت: این طرح در مدت 4.5 سال توسط تیم متخصص 16نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت را گذرانده است.

'مسعود مرادی' افزود: تست جاده ای و آزمایش پایداری این خودروی اسپورت با موفقیت انجام شده و به زودی رونمایی می شود.

وی افزود: هدف از اجرای مهندسی معکوس و طراحی لامبورگینی ایرانی، دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپورت و بومی سازی آن است.

مرادی بیان کرد: هدف نهایی از اجرای طرح تولید لامبرگینی بومی سازی آن در کشور است و به کمک سرمایه گذار ایرانی برند جدید ایجاد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس مشاور حقوق بین الملل تیم خودروسازی، پیگیر موضوع مالکیت معنوی برای تولید لامبورگینی در ایران است.

وی اظهار داشت: اگر مالکیت معنوی خودرو مانع تولید شود، با جراحی چهره خودرو، لامبورگینی با طراحی جدید ثبت می شود.

وی ادامه داد: مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی به صورت یک به یک، مدل سازی، ساخت خودرو توسط مواد کامپوزیت، استراکچرهای (شاسی) فلزی، مهندسی مکانیک، برق خودرو، الکترونیک، کارهای مهارتی، نقاشی و تودوزی توسط تیم ایرانی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان ایرانی نیز استفاده شده است.

وی اضافه کرد: کارهای مطالعاتی، طراحی و مدل سازی خودرو را به تنهایی انجام دادم و پس از آن، خودرو در کارگاه ساخت و تولید و قالب سازی تکمیل شد؛ اکنون نیز خودرو پس از طی مراحل مختلف در مرحله نهایی مونتاژ قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی های فنی این خودروی 2 رگه ایرانی - ایتالیایی، گفت: رانندگی با این خودرو حس خاصی دارد؛ خودرو 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیبرکس 6 سرعته، سیستم پایداری به روز، 471 سانتی متر طول، 260 سانتی متر عرض و 114 سانتی متر ارتفاع دارد.

وی ادامه داد: در مدت طراحی خودرو و انجام مهندسی معکوس، به ساختار لامبورگینی وفادار ماندیم، زیرا این اصل مهم است.

وی یادآور شد: در این طرح پلاتفرم و ساختار کلی خودرو هم مشابه سازی شده است.

وی گفت: با این وجود هیچ یک از قطعات استفاده شده در خودروی ایرانی، از لامبورگینی اصلی نیست، بلکه تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.

رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: جواز تاسیس خودروهای دست ساز و بدنه کامپوزیتی از طرف اداره کل صنایع و معادن استان برای ساخت این خودرو صادر شده است.

حسین نجاتی افزود: پروانه تولید رسمی آن نیز نیاز به درخواست دارد تا پس از استعلام از محیط زیست و انجام مراحل لازم صادر شود.

لامبورگینی به عنوان یک خودروی اسپرت ایتالیایی، شهرت جهانی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز