خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان:

ضرورت همراهی مردم با دولت در حل مشکلات حاکم بر کشور/ طرح افکارسنجی در زنجان اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۳۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به ضرورت همراهی مردم با دولت در حل مشکلات حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: امسال طرح افکارسنجی از مردم در زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، شهرام طهماسبی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان امروز(19 شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: چند سالی است که بحث ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی مطرح است؛ از این رو چهاردهمین جشنواره شهید رجایی در استان و در هفته دولت برگزار شد.

وی ادامه داد: در کنار آن تحلیل دیگری تنظیم شده است که اقدامات دولت خارج از فرایند جشنواره شهید رجایی انجام شده است و به واسطه اینکه دولت دوازدهم یکساله است و دولت یازدهم و دوازهم به هم متصل هستند مبنای این تحلیل از سال شروع دولت یازدهم در نظر گرفته شد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: دستگاه ها براساس شاخص های عمومی و شاخص های تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

طهماسبی با اشاره به محورهای عمومی ارزیابی ها براساس 29 شاخص افزود: شاخص های عمومی براساس هفت محور اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، شفافیت و مدیریت مالی، بهبود فضای کسب وکار، ارتقای سلامت اداری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکردی  دستگاه های دولتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی به شاخص های تخصصی و محورهای آن اشاره کرد و گفت: 606 شاخص در این حوزه مورد سنجش قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: در ارزیابی دستگاه های اجرایی در گذشته تعداد شاخص های اندکی مورد توجه بود ولی در حال حاضر محورهای هفت گانه حوزه عمومی و 606 گانه تخصصی ارزیابی دستگاه های اجرایی همان شاخص های بهبود یافته قدیمی است و هر سال امکان کارآمد شدن این شاخص ها وجود دارد.

طهماسبی با بیان اینکه برای ارائه خدمات به مردم باید باورهای خود را تغییر دهیم، گفت: اگر باورها تغییر کند و نگاه توسعه یافته ای نسبت به ارائه خدمات باشد می توان شیوه های کار را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه تغییر باورها موجب اصلاح ساختار می شود، گفت: همین موضوع به بهبود ابزارها و قوانین ها اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای به روز و قوانین تسهیل‌گر توصیه ما به مدیران است، گفت: بسیاری از ارباب رجوع ها از حقوق شهروندی خود مطلع نیستند از اینرو مدیران باید تلاش کنند از سریع ترین راه برای حل مشکل ارباب رجوع اقدام کنند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه از ابزارها و تکنیک های مناسب برای حل مشکل مردم استفاده کنیم، گفت: در این‌صورت است که اوضاع جامعه از نابسامانی خارج می شود.

وی اظهار کرد: در طی پنج سال گذشته در حوزه های مختلف عملکرد دولت در استان زنجان بررسی شد که توسعه کمی و کیفی آموزش، توسعه فعالیت های فرهنگی، ورزشی در تعامل با تشکل های مردم نهاد، تامین آب شرب سالم،  تکمیل و بهسازی زیرساخت های حمل و نقل، حمایت از فعالیت های اقتصادی و تولیدی، برنامه ریزی برای مدیریت آب، تکمیل پروژه های مهر، توسعه زیرساخت های تامین انرژی، توسعه شبکه های مخابراتی و اینترنت موجب شد شاخص های استان در بخش های مختلف بهبود یابد که نتیجه آن این است که استان زنجان در کشور در جایگاه قابل قبولی نسبت به گذشته قرار گیرد.

این مقام مسئول به رشد 51 درصدی فضای ذخیره سازی گندم در استان اشاره کرد و گفت: این رقم در سال 91 از 300 هزار تن به 561 هزار تن در سال 96 رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با اشاره به اینکه شبکه آبیاری و زهکشی استان به 2400 هکتار در سال گذشته رسیده است، افزود: شاخص بهره مندی از آب سالم به 80 درصد در سال گذشته رسیده است.

وی با یادآوری اینکه در حوزه برق طول خطوط انتقال از 580 کیلومتر در سال 91 به 770 کیلومتر در سال گذشته رسیده است، گفت: در سرانه فضای آموزشی به بالای 6 مترمربع، کارگاه های فنی و حرفه ای به 11 باب، ورزشکاران به 48 هزار نفر، پزشکان عمومی 484 نفر و پزشکان متخصص از 276 به 363 نفر رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شاخص های استان در حوزه تامین اجتماعی به 180 هزار نفر، مستمری بگیران به 42 هزار نفر، آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد به 6600 نفر، تعداد کتابخانه های عمومی به 92 کتابخانه، اعضای فعال کتابخانه ها به 76 هزار نفر، نشریات محلی به 45، موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی به 93 موسسه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میزان درآمدهای عمومی استان به 8311 میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است، گفت: طول بزرگراه های استان به 113 کیلیومتر رسیده است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه میزان درآمدهای مالیاتی استان زنجان به 7911 میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت عملی نیروگاه های برق استان زنجان به 57/521 کیلووات در سال گذشته رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان افزود: تعداد روستاهای دارای ارتباط مخابراتی استان زنجان از 883 روستا در سال 92 به 878 روستا در سال 96 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در تحلیل های انجام شده از عملکرد دستگاه های اجرایی از مردم نظرسنجی نشده است، گفت: در سنوات گذشته طرح تکریم اجرا می شد ولی در حال حاضر متوقف شده است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه اجرای طرح افکار سنجی سال گذشته مطرح شد و استان زنجان هم داوطلب اجرای طرح بود ولی به سرانجام نرسید، خاطرنشان کرد: امسال سعی داریم طرح افکارسنجی در استان زنجان اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز