خبرگزاری کار ایران

افتتاح همزمان ۱۰۸۸ واحد مسکن مهر گیلان در رستم آباد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۸۰

با حضور قائم مقام وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، فرماندار و نماینده رودبار ، جمعی از مدیران کل و شهرستان و مردم ۱۰۸۸ واحد مسکن مهر گیلان به طور همزمان در مسکن مهر رستم آباد افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رودبار، فرماندار رودبار در مراسم افتتاح این پروژه گفت: مسکن مهر رستم آباد یکی از پروژه‌های طولانی مدت است که مردم سالها منتظر افتتاح این پروژه و برخورداری از آن بودند.

اسماعیل میرغضنفری با بیان اینکه مسکن مهر زاویه پنهان ندارد و با چالشهای زیادی همراه بوده است گفت: در دوسال اخیر دو تا سه بار این پروژه در برنامه افتتاح قرار داشت ولی بررسی ها حاکی از تکمیل نبودن کامل آن می داد که از افتتاح آن جلوگیری کردیم.

وی تکمیل نشدن پروژه های مسکن مهر منجیل و جیرنده را از دغدغه های جدی مردم دانست و با با بیان اینکه مردم در سه شنبه ها و ملاقات عمومی اعلام می کنند که نگران پولهای داده شده شان هستند که هنوز تعیین تکلیف نشده است از قائم مقام وزارت راه و شهرسازی خواست این مشکل را حل کند.

میرغضنفری همچنین گفت: در مسکن مهر رستم آباد واحدهای تجاری و خدماتی پیش بینی شود تا مردم بهتر برخوردار شوند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان هم گفت: هزار و 88 واحد واحد مسکن مهر هفت شهر گیلان بطور همزمان در رستم آباد رودبار افتتاح شد

شعبانعلی خاوری افزود: برای اجرای این پروژه ها در شهرهای رشت، تالش، آستانه اشرفیه، لنگرود، رستم آباد، انزلی و لوشان 759 میلیارد و یکصد میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 63 هزار و 335 واحد مسکن مهر به مردم استان گیلان تحویل داده شده است افزود: 10 هزار واحد نیمه‌کاره مسکن مهر در گیلان وجود دارد که فقط 4 هزار واحد آن متقاضی دارد و امیدواریم زودتر دغدغه متقاضیان واحدها منجیل و جیرنده برطرف شود.

خاوری با اشاره به مشکلات مالی شرکت‌های زیرساخت گفت: پرداخت سود دوران مشارکت یکی از مشکلاتی است که متقاضیان واحدهای مسکن مهر با آن مواجه هستند و نیازمند چاره اندیشی برای رفع این مسئله است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم رسیدگی سریع‌تر به مسئله مسکن مهر رودبار، جیرنده و منجیل خاطرنشان کرد: امیدواریم تا هرچه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی شود تا دغدغه مردم کاهش پیدا کند.

منوچهر جمالی با بیان اینکه کارهای فراوانی در رودبار شروع شده است گفت: پروژه های آزاد راه رشت-قزوین ، احداث سد دیورش و ساماندهی عوارضی و مناطق حفاظت شده، آسفالت راههای روستایی، آب گاز و برق رسانی از جمله آنهاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هم رودبار را سرزمین فرصت ها توصیف کرد و اظهار داشت: باید این فرصت ها را یکی پس از دیگری کشف و در جهت توسعه و شکوفای شهرستان و استان بهره گرفت .

وی به نقش تعادل بخشی مسکن مهر در بخش مسکن اشاره کرد و افزود : طرح مسکن هر چند که نقدهایی بر آن وجود دارد اما از جمله پروژه های مهمی است که رییس جمهور از همان روز نخست شروع به کار دولت یازدهم بر ضرورت تکمیل آن تاکید داشت .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع در ادامه تصریح کرد : با وجود تلاش گسترده تمام دست اندرکاران اجرای طرح مسکن مهر، این پروژه به رغم محدودیت ها و مشکلات زیرساختی مراحل نهایی خود را طی می کند.

وی اجرای پروژه راه آهن استان با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان و همچنین تخصیص اعتبار هزار میلیارد تومانی در بخش آزاد راه را نمونه ای از جمله اقدامات دولت در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد : هر چه بیشتر شاهد این گونه اقدامات در راستای رفاه و آسایش مردم باشیم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز