خبرگزاری کار ایران

معاون متوسطه آموزش و پرورش:

میانگین سنی کارآفرینان در حال کاهش است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۴۳۰

معاون متوسطه آموزش و پرورش گفت: ایران به لحاظ تعداد مهندس در جهان دارای رتبه سوم یا چهارم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی زرافشان، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از رتبه های تک رقمی کنکور بیان کرد: این روزها در آموزش و پرورش و در کشور فصل برگزاری مسابقات، جشنواره ها و المپیادها است که در هر یک از اینها ما شاهد نقش آفرینی افردی هستیم که دارای توانمندی های زیادی هستند و هر کدام در یک زمینه خاص توانستند افتخار آفرینی کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امروز بنا دارد باور کند که هر دانش آموزی دارای توانمندی های ویژه ای است و این توانمندی ها باید توسط مدرسه و نظام تعلیم و تربیت شناسایی و سپس زمینه شکوفایی آن فراهم شود  تا ما بتوانیم از این استعداد حمایت کنیم تا در عرصه های مختلف ملی و بین المللی رشد این افراد را ببینیم.

زرافشان عنوان کرد:  همزمان با این برنامه جشنواره خوارزمی نیز در حال برگزاری است که به رشد علمی دانشجویان و دانش آموزان می‌پردازد. همچنین المپیاد ورزشی برای بچه هایی که داراری مهارت ورزشی هستند و از سویی مسابقات فرهنگی، فنی و مهارتی نیز برای مستعدان این حوزه ها در حال برگزاری است. البته در بین این افرادی که دارای ویژگی های کارآفرینی هستند، شناسایی می شوند. با افتخار می‌گوییم که در میان دانش آموزان کارآفرینانی را داشته ایم که توانستند ایده های خود را برای کسب و کار و کار آفرینی مطرح کنند. آنها حتی از طریق فضایی مجازی توانستند وارد دنیای  کسب و کار شوند و علاوه بر خودشان  برای دیگران هم کسب و کار ایجاد کنند.

او تاکید کرد: خوشبختانه میانگین سنی این افراد در حال کاهش است. امروزه کارآفرینان ایرانی دارای میانگین سنی 22 و 23 سال هستند. این نشان می دهد زمینه بروز استعداد در جوانان ما فراهم شده است.همچنین تشکیل گروه های استارت‌آپی، ایجاد فضای گفتگو و مذاکره برای دانش آموزان موجب تولد ایده های نو شده  است.

وی ادامه داد: این دانش آموازن از فردا قرار است وارد دنیایی دیگری از دانش اندوزی و علم اندوزی شوند و به نیز دانشگاه ره یابند تا با کسب تجربه به تعالی خود و کشورشان کمک کنند. اگر دانشگاه صرفا جایگاه دانش باشد خیلی اتفاق خاصی نمی افتد اما اگر دانشگاه محلی برای ترکیب دانش و عمل باشد طبیعتا اتفاق زیادی در کشور خواهد افتاد و شما عزیزان با این نگاه می توانید به کشورتان کمک کنید.اگر پی جویی دانش نتواند این را رقم بزند صرفا فرد، دانشجویی است که مدرک دارد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: کشور ما به لحاظ تعداد مهندس در جهان دارای رتبه سوم یا چهارم است. رشته های مهندسی بیشترین نقش در توسعه کشور را دارند اما این تعداد مهندس اگر نتوانند شرایط کشور را دگرگون کنند همان کار دانش اندوزی را انجام داده اند. ما امروزه در عرصه بین المللی در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیریم و جایگاه ما تعیین می شود چون دنیا در حال رقابت است. ما در رقابت در عرصه های نوآوری، فناوری و اقتصادی با جهان مورد ارزیابی قرار می گیریم که در همه این رقابت ها آموزش نقش مبنایی دارد که به آموزش و پرورش و دانشگاه مطلوب بستگی دارد. خوشبختانه ما در این عرصه ها توفیقات خوبی را داشتیم. معمولا این ارزیابی ها با شاخص 7ارزیابی می شوند و ما توانستیم نمره 6 و یا بیشتر را بدست آوردیم.

همچنین فرحناز مینایی پور، مدیر کل امور زنان آموزش و پرورش در ادامه این برنامه عنوان کرد: طبق آماری که اعلام شده از بین 16 رتبه تک رقمی کنکور استان تهران 6 نفر از آنها دختر هستند که این برای ما مایه افتخار است. امیدواریم  این دختران بانوان آینده ساز مملکت ما باشند در واقع این دختران و پسران دولت زنان و دولت مردان کشور ما خواهند بود.

وی ادامه داد: جوانانی که امروز توانستند رتبه های تک رقمی کنکور را کسب کنند اقتصاد، فرهنگ و... آینده   کشورمان را خواهند ساخت و امیدواریم اینها کارآفرینان شوند و بتوانند چرخه کشور را به خوبی بچرخانند و تاثیر زیادی در رشد اقتصادی کشور داشته باشند.

مینایی پور در پایان گفت: تعداد زیادی از دختران در میان این آمار وجود دارند و امیدواریم شاهد حضور پررنگی از زنان را در سال های آتی باشیم.

در ادامه این برنامه از رتبه های برتر کنکور و مدال آوران المپیاد جهانی زیست شناسی از جمله فاطمه ملکی رتبه ۱ علوم انسانی٬ سید محمد صادق کشاورزی رتبه دوم علوم ریاضی و فنی٬ آذین دهقان منشادی رتبه دوم هنر٬ نگار علی محمدی رتبه سوم هنر ٬ علی مرتضی قلی رتبه سوم علوم انسانی ٬محمدرضا اسکندری رتبه چهارم علوم انسانی ٬روزبه امین تفرشی رتبه پنجم علوم ریاضی و فنی٬ محمد امین زارع رتبه پنجم علوم انسانی٬ سجاد فقفور مغربی رتبه ششم گروه علوم ریاضی و فنی٬محسن سلیمانی رتبه ششم علوم انسانی  ٬غزال رضایی رتبه هفتم علوم انسانی٬ حلیه فراست رتبه نهم انسانی، نیکان امیرخانی دارنده مدال طلای المپیاد زیست شناسی٬پارمیدا پزشکی مدال طلا المپیاد زیست‌شناسی٬سارا محمدی مدال نقره المپیاد زیست‌شناسی٬ و مهدی مسرور دارنده مدال برنز المپیاد زیست‌شناسی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز