خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد؛

خانه سینما و شهرک سینمایی در خوزستان احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۲۹۸

استاندار خوزستان گفت: ساخت شهرک سینمایی و خانه سینما در اهواز به منظور کمک به هنرمندان را پیگیری می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی سینما در سینما اکسین اهواز اظهار کرد: در هفته گذشته شهرستان اهواز میزبان جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان بود که بی تردید برگزاری این جشنواره ها می تواند جهش ارزشمندی در فعالیت های هنری محسوب شود و موجبات نشاط اجتماعی را نیز فراهم آورد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود جشنواره ها در امر تولید و همچنین افزایش سطح کیفی آموزش نیز موثر واقع شوند و هم زمان با فعالیت های تولیدی، مقوله نقد تحلیل و پژوهش مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

استاندار خوزستان با بیان این که برای ساخت شهرک سینمایی و خانه سینما در اهواز قول احداث آنها را به هنرمندان می دهم، گفت: به این نکته واقفیم که سینما نسبت به تئاتر هنری است که در کنار ذوق و خلاقیت متکی به هزینه و سخت‌افزار است و خوشحالیم که به رغم وجود برخی کاستی ها و تنگناها به واسطه احساس مسئولیت و عزم جدی هنرمندان و سینماگران خلاق خوزستانی در سال ها و ماه های اخیر نیز طرح های مختلف تولید آثار سینمایی اعم از فیلم های بلند کوتاه مستند و انیمیشن به فعالیت خود ادامه دادند و شاهد راهیابی یک اثر از خوزستان به جشنواره بین المللی فیلم کن بودیم که افتخاری ارزشمند را در تاریخ فرهنگی و هنری استان به ثبت رساند.

شریعتی ادامه داد: هرچند که سینما در ایران به عنوان هنری وارداتی شناخته شده است؛ اما در مقاطع مختلف شاهد تاثیرگذاری خلاقانه فیلمسازان ایرانی در این هنر غنی و پرمخاطب حتی در عرصه جهانی بوده ایم که این خود نشان دهنده وجود ظرفیت‌های بالا و پویایی هنر سینما به عنوان هنر هفتم و از همه مهمتر وجود پتانسیل های کارآمد ایرانی است که می‌توانند به گونه ای خلاقانه با استفاده از هنر تصویر موجب مفاهیم ارزشمند و انتقال هنرمندانه آنها به جای جای جهان شوند.

وی بیان کرد: سینماگران خوزستانی بخش ارزنده‌ای از سرمایه های فکری و فرهنگی استان هستند شایسته است که تعامل سازنده ای میان نسل امروز و پیشکسوتان آن صورت گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حرکت تحول‌آفرین در فضای فرهنگی امروز جهان نیازمند تبادل روزآمد تجربه‌ها و ارج نهادن به دانش نوین است و سینما به عنوان یک هنر ترکیبی و جریان ساز، صنعت و تکنولوژی را هم در خدمت خود درآورده است و امیدوارم در چارچوب تبادل تجربه گام‌های موثری در مسیر توسعه فرهنگی و هنری استان برداشته شود.

شریعتی افزود: در طول تاریخ سینمای ایران نام تعدادی از فیلمسازان و سینماگران خوزستان در شمار افتخار آفرینان سینمای ایران در عرصه‌های جهانی قرار دارد.

وی گفت: فرهنگ و سرمایه های اجتماعی، هویتی، تاسیسات عمرانی و صنعتی و منابع طبیعی و گردشگری خوزستان و روحیه مقاومت مردمان خونگرم این کهن دیار زرخیز شهید پرور بارها دغدغه و دست‌مایه فیلمسازان نامی کشور برای تولید اثر سینمایی نیز قرار گرفته است که این نکته ارزشمند حکایت از وجود سوژه ها و موضوعات متنوع و متعدد و موقعیت های ارزشمند برای ساخت فیلم با محوریت خوزستان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز