خبرگزاری کار ایران

معاون امور دریایی:

رتبه 20 تا 30 ایران در حوزه مالکیت کشتی بین 174 کشور

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۶۵

معاون امور دریایی با بیان اینکه برای اولین بار توانستیم نقشه‌های هیدروگرافی تهیه و صادر کنیم، گفت: ایران از لحاظ ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم رتبه 20 تا 30 را بین 174 کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادی حق‌شناس در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و کی‌تاک‌لیم دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی در تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این مراسم در جهت ارج نهادن به دریانوردانی است که خانه‌هایشان روی آب قرار دارد و این سی و سومین سالی است که جمهوری اسلامی ایران روز جهانی دریانوردی را برگزار می‌کند.

معاون امور دریایی با بیان اینکه ایران به لحاظ مالکیت و تحت پرچم قرار دادن کشتی‌ها رتبه 20 تا 30 را بین سایر کشورها دارد گفت: 174 کشور عضو سازمان بین المللی دریانوردی هستند که رتبه ایران در بین ایران از لحاظ مالکیت ناوگان بین 20 تا 30 است.

وی با اشاره به نقش مهم IMO در بهبود شرایط صنعت دریانوردی گفت: نقش این سازمان بین المللی را نمی‌توان در برقراری امنیت و ارتقای ایمنی صنعت دریانوردی نادیده گرفت همچنین ایران هم در اجرای کنوانسیون‌های مهم دریایی در بین کشورهای منطقه پیشرو بوده است.

حق‌شناس با بیان اینکه امروز ایران می‌تواند در صدور انواع گواهی دریایی اعم از سولاس و مارپل فعال باشد ادامه داد: از بخش دریایی کشور در حفظ امنیت دریانوردان و مبارزه با دزدان دریایی تشکر می‌کنیم و باید بگوییم که برای اولین بار توانسته‌ایم در بخش هیدروگرافی نقشه‌های دریایی تهیه و صادر کنیم.

معاون امور دریایی ادامه داد: میراث ایران در حوزه دریانوردی چند هزار ساله است و راهبرد ما در این صنعت آینده‌نگری و تنظیم سیاست‌ها بر مبنای اقتصاد  دریاپایه و اقتصاد دریامحور است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز