خبرگزاری کار ایران

با تمرکز بر بودجه سال ۹۸ در رشت برپا شد؛

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان برنامه و بودجه کشور

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۵۲۹

نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان برنامه وبودجه کشور با عنوان افزایش بهره‌وری در شرایط پیش روی کشور با تمرکز بودجه سال ۹۸ برگزارشد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این نشست که امروز با حضور معاونان فرهنگی و امور مجلس سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده ولی فقیه، استاندار و رئیس کل دادگستری گیلان و جمعی از مدیران ستادی سازمان برنامه و بودجه این استان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن خیرمقدم اظهار داشت: سرتاسر نامه ای که حضرت علی به بعضی از استانداران خود سراسر مملو از مدیریت برنامه ریزی و توجه به خدا است.

حضرت آیت الله فلاحتی افزود: نامه ایشان به مالک به دقایقی اشاره می کند که در مدیریت امروز مسولان نیاز است توجه شود. 
 
وی ادامه داد: امام به مالک می نویسد توجه به جهان آخرت مهم و انسان آفریده شده تا آخرت خود را بسازد و آخرت هم ساخته نمی شود مگر اینکه در این دنیا درست زندگی کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ما انسانها چند گونه ایم گفت: عده ای هم ایمان دارند و هم عمل صالح، عده ای ایمان دارند ولی عمل صالح ندارند و عده ای هم ایمان دارند ولی عمل صالح ندارند؛ خداوند از این صفات که انسان ها به آن متصل می شوند گروه اول را بهترین انسانها می داند.
 
حضرت آیت الله فلاحتی اضافه کرد: آنچه که می تواند سعادت دنیا و آخرت ما را بسازد عمل صالح است.
 
وی درپایان ابراز امیدواری کرد همه ما به عمل صالح پایبند باشیم.
 
درادامه این نشست استاندار گیلان نیز طی سخنانی اظهار داشت:بطور کلی یک ایراد به اقتصاد می گیریم که وابسته به نفت هستیم.
 
وی اضافه کرد:همان طور که اقتصاد کشور به نفت وابسته است بودجه ما نیز به این برنامه ریزی منابع در سازمان های برنامه وبودجه وابسته است.
 
سالاری ادامه داد: وقتی در صادرات نفت با مشکل مواجه می شویم روی اقتصاد ما تاثیر می گذارد.
 
وی با بیان اینکه ما در گیلان ظرفیت‌های بالای دریا، جلگه، کوه، نیروی انسانی و مرز گمرکی داریم، تاکید کرد: با وجود این همه سرمایه باز نگاه ماه به نفت است.
 
سالاری افزود: همه ما مسئولان وظیفه داریم با استفاده از ظرفیت های موجود کشور نگاه مان را از نفت برداریم.
 
استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید موانع را بصورت ریشه ای از پیش پای بخش خصوصی برداریم، یادآور شد: با اختیار دادن به استانها می توانیم نفت را به عنوان یک تکیه گاه اقتصادی عوض کنیم.
 
سالاری گفت: باید ساختاری فراهم کنیم تا از کسانی که زبان پویای برنامه ریزی هستند، استفاده شود.
 
درادامه رئیس کل دادگستری گیلان نیز با بیان اینکه امروز و در سال ۹۷، ۱۵ میلیون پرونده در چرخه رسیدگی قضایی قرار دارد، گفت: این آمار بالای قضایی نشان دهنده عملکرد ضعیف ما است که تا چه اندازه در رفع مشکلات مردم موفق بوده ایم.
 
احمد سیاوش پور اضافه کرد :علاوه بر آمار بالا، این حجم پرونده هزینه های زیادی را متحمل مردم و کشور می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ارزیابی قوه قضائیه از مدیران بر سه نگاه است گفت: یک مدیر می تواند چندان به قوانین توجه نکند و یک مدیر تمام مر قانون را رعایت می کند و مدیر سوم هم قانون را رعایت می کند و هم می گوید قانون انعطاف پذیری دارد.
 
سیاوش پور افزود: با این شرایط نگران کننده جامعه و کشور که در آن هستیم امروز کدام مدیر را پشت میز محاکمه آوردیم واز او پرسیدیم که آیا در مدیریت خود خدا را در نظر گرفته و از قانون اطاعت کرده است.
 
وی گفت: بودجه باید به موقع به دست مدیر برسد تا او نیز با برنامه ریزی دقیق در اموری که به او محول شده هزینه نماید.
 
سیاوش پور یادآورشد: کشوری که ۴۰ سال از انقلاب آن گذشته نباید به جایی برسد که فقط راه حل را برخورد قضایی بدانیم.
 
در ادامه این نشست معاون امور مجلس و توسعه منابع برنامه و بودجه کشور طی سخنانی گفت: مدیران محترم توجه داشته باشند در تعامل و هماهنگی با نماینده گان در استانها و استانداران اهتمام ویژه داشته باشند.
 
قاسم رمضانپور افزود: نماینده گان در این برهه از وضعیت کشور با امور مردم روبه رو هستند و باید سازمان‌های برنامه و بودجه با نمایندگان هماهنگ باشند.
 
وی ادامه داد: بدون همکاری و همفکری سازمان های برنامه وبودجه با معاونت امور مجلس این سازمان اجرای برنامه ها با مشکل روبه رو می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز