خبرگزاری کار ایران

زندگی شبانه در منطقه۲۲ جریان دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۳۰۹

شهرداری منطقه۲۲، به عنوان قلب تپنده شهر در شب و در راستای احیای شب‌های تهران به رونق کسب‌وکار و ایجاد فضاه‌های فرهنگی و هنری اقدام به اجرای طرح "حیات شبانه" کرده است. این طرح که با حضور گروه‌های هنری و فرهنگی و ون‌کافه‌ها سعی در ایجاد فضای شاد و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان را دارد، با استقبال خوب مردم روبه رو شد.

به گزارش ایلنا، علی نوذرپور (شهردار منطقه ۲۲) در افتتاح پاتوق حیات شبانه که در منطقه ۲۲ برگزار شد، اظهار کرد: احیای شب‌های تهران در تابستان و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای حضور شهروندان موجب شد تا امسال با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طرح حیات شبانه در منطقه را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: حیات شبانه شهر در دو بخش ازجمله بوستان آبشار و بوستان چیتگر به صورت همزمان کار خود را آغاز کرده. این طرح از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد با حضور خودروهای عرضه مواد غذایی و انجمن خودروهای آفرود برگزار خواهد شد.

نوذرپور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هر یک از خودروهای عرضه مواد غذایی در سطح شهر پراکنده بودند و با اجرای حیات شبانه شهر در این دو محل ساماندهی شدند، افزود: هر شب در این محل موسیقی خیابانی برگزار خواهد شد و قطعا این مراسم تا قبل از ایام محرم خواهد بود. اگر تصمیم در ادامه این فعالیت اتخاذ شود بعد از دهه اول ماه محرم و با رعایت شئونات این ماه و متناسب با این ایام فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: حیات شبانه به نوعی استفاده از ظرفیت‌های شهر در ساعات شبانه به ویژه برای فعال کردن حوزه اشتغالزایی خواهد بود. بی‌تردید در این فعالیت از ایده‌ها و الگوهای خودمان با توجه به ظرفیت‌های منطقه بهره خواهیم گرفت تا امکان جذب جوانان در محیط‌های فرهنگی و سالمی همچون بوستان آبشار فراهم شود.

وی در خصوص فعال کردن شیفت شبانه در سایر نقاط منطقه ۲۲ گفت: قطعا ما با اجرای این طرح تجربه‌های لازم را کسب خواهیم کرد اما به شهرداران نواحی نیز اعلام کرده‌ایم که نقاطی که امکان اجرای چنین طرح‌هایی وجود دارد در جهت توسعه زیست شبانه شناسایی کند.

نوذرپور ادامه داد: ۴۶ طرح «خیابان محلی برای زندگی» تا کنون در سطح منطقه ۲۲ اجرایی شده است. در جریان اجرای این طرح بانوان به همراه بچه‌های خود در این طرح شرکت کردند و علاوه بر ایجاد فضای شاد و کارآفرینی امکان تفریح و سرگرمی برای کودکان و آشنایی خانواده‌ها با یکدیگر نیز فراهم شد.

شهردار منطقه۲۲، با بیان اینکه ما از گروه‌های آفرود که در خیابان‌های مختلف مستقر می‌شدند، دعوت کردیم تا در این محل مستقر شوند، گفت: تلاش کردیم تمام این افراد را گرد هم آوردیم و تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک پاتوق در این محل مستقر شوند.

وی افزود: در دو ماه محرم و صفر  در این مجموعه برنامه‌ای برگزار نمی‌شود و اگر قرار است برنامه‌ای باشد باید رنگ و بوی محرم بگیرد و متناسب با این ایام برنامه اجرا شود.

نوذرپور با بیان اینکه تا مردم این مکان را شناسایی کنند و امکانات آن را شناسایی کنند نیاز به زمان داریم، گفت: حیات شبانه استفاده از ظرفیت شهر است و در این شرایط اقتصادی موجب اشتغالزایی جوانان می‌شود.

در ادامه این برنامه حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی و رییس کمیته مشارکت‌های شورای شهر تهران در سخنانی ضمن قدردانی از شهردار منطقه۲۲ به عنوان برگزار کنند طرح حیاط شبانه شهر گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خلاقانه و مثبتی که پس از سال‌ها در شهرداری برگزار شده است، برنامه جذاب و با نشاط حیات شبانه است. به نظر می‌رسد این طرح توانسته افزون بر جذب مخاطبین، روند تفریحات سالم اجتماعی مناسبی را پیاده‌سازی نمایدو خیل عظیمی از شهروندان را به خود جذب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر مهم در اثرگذاری برنامه‌های اجتماعی برای شهروندان، خلاقیت و نوآوری است، ادامه داد: خلق ایده‌های ناب و درخشان می‌تواند کمک شایانی برای جذب شهروندان به برنامه‌های شهری کند که این طرح شبانه مصداقی از اینگونه برنامه‌هاست.

نظری با بیان اینکه خوشبختانه طرح حیات شبانه توانسته فضای خانوادگی را برای حضور تمام اقشار خانواده ایجاد کند، ادامه داد: زندگی‌های امروز درگیر روزمرگی‌های خاکستری زندگی مدرن شهری شده که باید با اجرای مستمر و اشائه اینگونه برنامه‌ها برای دیگر مناطق شهر تهران برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز