خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

همه بسترها برای ایجاد ارتباط قوی بین دو منطقه امیرآباد و باکو وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۲۰

استاندار مازندران گفت: همه بسترها برای ایجاد ارتباط قوی بین دو منطقه امیرآباد و باکو وجود دارد.

استاندار مازندران با بیان این که همکاری‌های اداری خوبی بین استانداری مازندران و معاونت امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری با کشورهای حوزه دریای خزر وجود دارد، گفت: ما جمهوری آذربایجان و کشورهای همسایه شمالی را یک فرصت مناسب برای افزایش مروادات تجاری می‌‌دانیم.

وی افزود: با اقدامات مناسبی که در بندر امیرآباد انجام می‌شود، روابط بین مازندران و کشورهای همسایه شمالی ایران باید بیشتر شود و تلاش بیشتری برای افزایش ارتباطات تجاری در منطقه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت مشترک همکاری بین دو منطقه امیرآباد و باکو سنگ بنای فکری است که هر دو کشور بر آن معتقد هستند.

همه بسترها برای ایجاد این ارتباط قوی وجود دارد و افتتاح اسکله رورو ریلی امیرآباد کمبودهای موجود برای این هدف را از بین می‌برد.

استاندار مازندران با اشاره به اثرگذاری همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر که تیر ماه امسال به میزبانی بندر امیرآباد برگزار شد، گفت: برگزاری یک نمایشگاه و همایش بین‌المللی با محوریت توسعه صادرات در ماه‌های آینده می‌تواند بسیاری از ظرفیت‌ها را در منطقه شناسایی و شکوفا کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: این همایش باید به گونه‌ای باشد که همه بازرگانان، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و شرکت‌های صادراتی منطقه در بخش نمایشگاهی آن حضور داشته باشند و ظرفیت‌های اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه ما معرفی شوند.

وی با تأکید بر این که باید روابط بین کشورهای حاشیه دریای خزر با ایران از طریق بنادر شمالی به ویژه بندر امیرآباد افزایش یابد، تصریح کرد: زمان برگزاری این همایش با رایزنی مدیران و مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و بخش اقتصادی جمهوری آذربایجان مشخص شود تا همایشی با کیفیت و اثرگذار در استان برگزار شود.

این همایش و نمایشگاه می‌تواند پس از برگزاری در مازندران، در سایر کشورهای همسایه دریای خزر نیز برای افزایش ارتباطات و تقویت اقدامات انجام شده برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز