خبرگزاری کار ایران

کی روش - سنگال؛ نبرد حیثیتی در ایستگاه سوم

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۱۱

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در زمانی که هدایت مصر را بر عهده داشت، دو شکست تلخ مقابل سنگال تجربه کرد و حالا برای بازی امروز انگیزه‌های شخصی دارد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز و از ساعت ۱۸ در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف سنگال خواهد رفت و محکی جدی برای شاگردان کی‌روش پیش از شروع مسابقات رسمی رقم خواهد خورد. 

این بازی مقابل تیم نخست قاره سیاه علاوه بر اهمیتی که برای فوتبال ایران و فوتبالدوستان ایرانی دارد، برای کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی هم بازی مهمی است و وی انگیزه‌های شخصی برای بازی امروز دارد و می‌خواهد خط بطلانی بکشد روی خاطرات بدی که از تقابل با سنگال روی نیمکت مصر تجربه کرده است. دو دیدار حیثیتی که در آن دو شکست را تجربه کرد و دو ناکامی بزرگ به جای دو موفقیت اساسی در مصر برایش به ثبت رسید. یکی قهرمانی قاره سیاه و دیگری صعود به جام جهانی. 

 

ایستگاه اول؛ رویای قهرمانی پرپر شد

کی‌روش همانطور که در رساندن ایران به قهرمانی قاره بعد از سال‌ها ناکام بود در مصر هم فرصت قهرمانی قاره را داشت ولی در رسیدن به آن توفیقی نداشت. 

فینال جام ملت های آفریقا 2021 در کامرون میان تیم‌های ملی سنگال و مصر برگزار شد که این بازی در نهایت پس از 120 دقیقه تلاش  در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به سود سنگالی‌ها پایان یافت.

کارلوس کی‌روش، سرمربی وقت مصر در آن بازی محروم بود و روی سکوهای ورزشگاه حضور داشت. 

در این بازی سنگالی‌ها خیلی زود و در دقیقه هفتم صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما سادیو مانه این فرصت را هدر داد. در ادامه تلاش دو تیم در وقت قانونی و اضافه بی نتیجه بود تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. 

در ضربات پنالتی اما مانه دوباره فرصت‌سوزی نکرد و پنجمین و آخرین پنالتی تیمش را به گل تبدیل کرد تا باعث قهرمانی آن شود. پیش از او نیز کولیبالی، دیالو و دینگ ضربات‌شان را گل کرده بودند و تنها ضربه بونا سار به گل تبدیل نشد. در سمت مقابل هم برای مصر تحت هدایت کارلوش کی‌روش تنها زیرو و حمدی ضربات‌شان را گل کردند و عبدالمعنم و لاشن نتوانستند دروازه حریف را باز کنند و بنابراین حتی فرصت زدن ضربه پنجم به محمد صلاح نرسید. کی‌روش به دلیل محرومیت نتوانست در این بازی روی نیمکت فراعنه باشد.

به این ترتیب سنگال برای اولین بار موفق به فتح جام ملت‌های آفریقا شد و کی روش همراه تیمش ناکام شد. 

 

ایستگاه دوم؛ فراعنه مسافر قطر نشدند 

کی‌روش بعد از شکست مقابل سنگال در فینال جام ملت‌ها بازهم در یک بازی حیاتی دیگر به مصاف این تیم رفت و این بار نبرد رسیدن به جام‌جهانی بود. 

مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که در یکی از بازیها سنگال به مصاف مصر رفت.

سنگالی‌ها خیلی زود به وسیله گل به خودی حریف پیش افتادند و نیمه نخست با برتری یک بر صفر سنگالی ها به پایان رسید.

در نیمه دوم تلاش بازیکنان دو تیم نتیجه نداد تا بازی با برتری یک بر صفر سنگال خاتمه یابد و به وقت های اضافه کشیده شود. در وقت های اضافه هم بازی گلی نداشت تا پنالتی تکلیف تیم صعود کننده به جام جهانی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی هر دو تیم دو پنالتی اول خود را از دست دادند یعنی هر ۴ پنالتی اول به گل تبدیل نشد. در ادامه سنگال با پنالتی سادیو مانه توانست مصر را شکست دهد و به جام جهانی راه یابد و کی‌روش در رساندن فراعنه (لقب تیم ملی مصر) به جام جهانی بازهم ناکام ماند تا دو شکست مقابل سنگال پایانی نا امید کننده برای کی‌روش روی نیمکت مصر رقم بزند. 

 

ایستگاه سوم؛ انتقام با یوزها؟

کی‌روش این بار با بازگشت به نیمکت تیم ملی ایران قصد دارد سومین جام جهانی خود را با این تیم تجربه کند و آخرین دیدار تدارکاتی پیش از شروع مسابقات را برابر سنگال برگزار خواهد کرد.

اگرچه این دیدار نامش تدارکاتی است ولی هم برای تیم ملی ایران بازی مهمی است تا بعد از شکست دادن اروگوئه با شرایط روحی خوب به قطر برود و هم مهم‌تر از آن با انگیزه‌های شخصی کی‌روش همراه است تا دو ناکامی بزرگ جلوی سنگال را در بازی امروز و برتری مقابل این تیم آفریقایی به دست فراموشی بسپارد. 

تیم ملی ایران در بازی با اروگوئه نشان داد می‌تواند تیم‌های پرمهره‌تر از خودش را هم از پیش رو بردارد و حالا با سنگال بازی می‌کند و در تلاش است تا یک بار دیگر توانایی‌هایش را به رخ فوتبال جهان بکشد. 

باید دید در نهایت کدام نتیجه حاصل خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز