خبرگزاری کار ایران

تلاش می کنیم طرح یوزپلنگ را به پیراهن تیم ملی باز گردانیم

تاج: لیست نهایی تیم ملی برای ما مشخص است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۲۹۵

رییس فدراسیون فوتبال می گوید لیست نهایی بازیکنان حاضر در جام جهانی مشخص شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در مراسم رونمایی از البسه رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان برای رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه گفت: با توجه به سال حمایت از تولید داخلی و فرمایشات مقام معظم رهبری قراردادی 4 ساله‌ برای البسه تیم ملی با برندی جدید امضا کردیم. شرکتی معتبر و با قدمت که قرارداد ما با این شرکت تامین البسه تمام تیم‌های ملی در 18 رده‌ای است که وجود دارد. ما مفتخریم که این قرارداد امضا شده و لباس ایرانی با کیفیت خوب که نظیر آن حتی در لباس‌های خارجی وجود ندارد.

وی در مورد اینکه چه معیاری برای انتخاب این برند وجود داشته است، گفت: ما فراخوانی برای انتخاب برندها داریم که دو شرکت داخلی و یک شرکت خارجی به این فراخوان پاسخ دادند، اما درنهایت برند هاکوپیان از هر جهت هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی و هم از نظر قیمتی برای ما مناسب بود. بیش از سه چهار ماه این مذاکرات طول کشید. 

تاج در واکنش به این سوال که نوع قرارداد همکاری فدراسیون فوتبال و این شرکت چگونه است، پاسخ داد:  تمام لباس‌های رسمی تیم ملی در این 4 سال به صورت رایگان تامین خواهد شد. در سال‌های قبل بخشی از لباس‌ها را خریداری می‌کردیم  و داستان اینجا بود که حتی بسیاری از تیم‌های ما لباس یکنواخت نداشتند. به طور مثال تیم ملی فوتبال بانوان ما که امروز برای دومین بار پیاپی به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا صعود کرد و امیدواریم روز شنبه به قهرمانی برسد با لباس یکنواخت به این مسابقات اعزام نشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: سایر تیم‌های ما نیز که به جام‌های جهانی یا رقابت‌های جهانی اعزام شدند لباس یکنواخت نداشتند اما اکنون خرسندیم که تمام تیم‌های ما می‌توانند لباس یکدست بپوشند. درباره قرارداد با آدیداس هم قبلا توضیحاتی دادم که قرار بود آن قرارداد اسپانسری باشد اما از آنجا که ما باید به قوانین کشورمان احترام بگذاریم و با توجه به اقتصاد مقاومتی قرادادمان را با آدیداس تجاری کردیم. از آنجایی که در قوانین اینگونه بوده که شرکت‌های خارجی نمی‌توانند البسه خود را در ایران به فروش برسانند مگر اینکه در ایران لباس تولید کنند به همین دلیل قرارداد را تجاری کردیم که باز هم 70 درصد لباس‌ها را رایگان می‌گیریم و 30 درصد پول آن را پرداخت خواهیم کرد. با این حال به هر میزان که در خارج از کشور از لباس‌های تیم ملی به فروش برسد 10 درصد متعلق به فدراسیون فوتبال است که این 30 درصد را جبران می‌کند و اگر جبران نکرد مجبوریم خودمان این 30 درصد را پرداخت کنیم.

او درباره احتمال بازگشت یوز به لباس تیم ملی گفت:وقتی قرارداد تجاری شد انتقادهایی وجود داشت که چرا بقیه تیم‌ها قراردادشان اسپانسری است و برای ما اینطور نیست اما از دست ما کاری بر نمی‌آمد و نمی‌توانستیم قوانین مجلس و اقتصاد مقاومتی را تغییر بدهیم. از آنجایی که ما لباس‌های تیم ملی را به فیفا و AFC معرفی کرده بودیم امکان تغییر برند هم وجود نداشت و به همین دلیل به قرارداد ادامه دادیم. برای یوز ایرانی هم در تلاش هستیم تا کارهایی در این خصوص صورت بگیرد.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چقدر در گذشته برای تهیه لباس‌های تیم ملی هزینه می‌کردند، گفت: قرارداد خوب و بازی با این شرکت امضا شده که کلیه تیم‌های ملی را پوشش می‌دهد. ما قبلا لباس‌ها را می‌خریدیم ولی الان به یاد ندارم که چه هزینه‌ای بابت این قضیه می‌کردیم.

تاج در پایان درباره اینکه آیا لباس ملی‌پوشان فراهم شده است، اظهار داشت: اندازه لباس‌های بازیکنان تیم ملی گرفته شده و چون تقریبا مشخص است که چه نفراتی به جام جهانی اعزام خواهند شد لباس‌ها در حال آماده شدن است مگر اینکه خدایی ناکرده مصدمیتی برای کسی بوجود بیاید که امکان تغییر وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز