خبرگزاری کار ایران

۴۰ سال است که دیر می شود؛

جلالی: سلامت فوتبال در دید جامعه پایین آمده / بهترین ها به تیم‌های پایه آمده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۹۱

الان ۴۰ سال است که دیر می شود. اگر می‌خواهیم به المپیک برویم از الان برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنیم. ما الان می‌توانیم تمامی تیم‌های پایه را در یک جهت قرار دهیم و ۸ سال بعد بهره‌برداری کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که همیشه دیر می‌آییم و زود می‌خواهیم برویم و همواره انتظار داریم که سریع نتیجه بگیریم. اما در فوتبال باید برای نتیجه گرفتن کار بلند مدت انجام دهیم و تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم.

گفت و گوی مجید جلالی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:
هر چند بیانیه کانون مربیان درمورد انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید را دیده‌ایم اما نظر شخص شما در مورد این اتفاق چیست؟
نظر من این است که فوتبال ما در وضعیتی قرار دارد که رتبه آن از نظر سلامت کار در دید جامعه پایین آمده و برای اینکه به موقعیت قبلی برگردد باید اعتماد مردم را برگردانیم و برای همین مساله باید مربیانی که سلامت‌ترین و خوش‌اخلاق ترین هستند، بیایند و در حال حاضر این مساله از نتیجه مهمتر است. به همین دلیل حضور آقایان خاکپور و صالح در تیم ملی امید و پیروانی و برمک در تیم جوانان و حمید علیدوستی در تیم جوانان که همگی از بچه‌های خوشنام و سلامت هستند را به فال نیک می‌گیریم و خوشحالیم که اینها مسئولیت گرفتند.

یعنی آنهایی که تا الان در تیم‌های ملی پایه بودند سلامت نبودند؟
نه، آن اتفاقی که قرار بود بیفتد از دید ما خوب نبود اما الان اتفاق خوبی افتاده است. آقایان دوستی مهر و قنبرپور درتیم های پایه بودند و کسی نمی‌تواند در سلامت آنها اشکال بگیرد و بچه‌های خوب و سلامتی بودند.

انتقادی که در مورد خاکپور مطرح می‌کنند این است که تجربه کافی ندارد در این رابطه چه نظری دارید؟
این حرف درستی است اما می‌شود ترکیب مربیانی که کنار ایشان قرار می‌گیرند به شکلی باشد که این نقص پوشیده شود و بهتر از همه خود خاکپور می‌تواند این کار را انجام دهد.

با توجه به اینکه زمان زیادی را از دست داده‌ایم شما به صعود تیم ملی امید به المپیک امیدوار هستید؟
همه مشکل اینجاست که همیشه دیر می‌‌آییم و زود هم می‌خواهیم برویم. ما ۴ سال وقت داشتیم و آن را رها کردیم و در طول ۳ ماه می‌خواهیم آن را جبران کنیم و نتیجه بگیریم. نتیجه گرفتن حاصل یک کار بلند مدت است و حالا خاکپور نه و خود کی روش هم کسی مطمئن هست که اگر الان بیاید به المپیک صعود می‌کنیم؟ نتیجه‌گیری حاصل یک کار بلند مدت است اما در کوتاه مدت می‌شود اقداماتی انجام داد که ضریب موفقیت را افزایش داد که این مسائل به فدراسیون فوتبال برمی‌گردد.

تا چه زمانی قرار است برای ما دیر شود؟
الان ۴۰ سال است که دیر می شود. اگر می‌خواهیم به المپیک برویم از الان برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنیم. ما الان می‌توانیم تمامی تیم‌های پایه را در یک جهت قرار دهیم و ۸ سال بعد بهره‌برداری کنیم. تیم‌های پایه ما باید به جام جهانی صعود کنند و درآنجا هم خوب ظاهر شوند. بایدموفقیت‌‌های باثباتی داشته باشیم و به المپیک هم برویم. پیشرفت در فوتبال قواعد خاص خودش را دارد و اگر در کوتاه مدت به موفقیت برسیم در فوتبال به آن موفقیت‌های زودگذر می‌گویند اما ما این را نمی‌دانیم و اشکال کار هم همین جاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز