خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

سرمایه‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس باید هنرمندانه برای جامعه تبیین شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۰۰۱

فرماندار آستارا گفت: سرمایه ها و ارزش های اجتماعی تولید شده در دوران دفاع مقدس باید هنرمندانه و با بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای جامعه به ویژه نسل بعد از این دوران تبیین شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: این دوران یکی از پر افتخارترین دوران تاریخی‌کشور است که تمام جامعه با همه ظرفیت ها با حفظ وحدت و انسجام برای صیانت و حراست از خاک سرزمینی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام در کنار هم قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: این انسجام و یکپارچگی موجب شد تا ضمن بیرون راندن دشمن متجاوز شاهد تقویت قدرت ملی و یکپارچگی ارضی در کنار تولید امنیت در کشور باشیم .

وی ادامه داد: متاسفانه بدخواهان ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته از هیچ کوششی برای تضعیف و ضربه زدن به کشور ایران و مردم و نظام آن کوتاهی نکردند و همواره در این مدت دچار جنگ چه نظامی و چه تحریمی و اقتصادی بوده ایم .

وی اظهار داشت: آنچه موجب انسجام این ملت در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن شد توجه به ارزش های اجتماعی تولید شده در این دوران به ویژه ارزش اعتماد، وحدت ، ایثار و شهادت، ایستادگی و مقاومت، همدلی و همزبانی و دهها نمونه دیگر که باید تلاش کنیم تا این ارزش های آرمانی ملت ایران همچنان از آن صیانت و بازتولید شود.

فرماندار آستارا با اشاره به کوتاهی های انجام گرفته در برخی موارد در خصوص انتقال صحیح ارزش های سرمایه های اجتماعی تولید شده دوران دفاع مقدس در جامعه و تبیین آن برای نسل های بعدی اضافه کرد: باید هنرمندانه و با بهره گیری از ابزارهای مناسب آن مفاهیم به درستی منتقل شود.

رنجکش افزود: ایران برخوردار از جامعه ایثارگر و علاقه‌مند به کشور و نظام و آرمان های انقلاب اسلامی است که تا کنون برای آن هزینه داده است اما باید تلاش شود تا این سرمایه‌ها تقویت شود.

وی ادامه داد: در مقابل مشکلات و چالش‌ها و کاستی‌های موجود در جامعه همه دست اندرکاران مسئول هستند و هیچ کسی نمی‌تواند از بار مسئولیتی خود شانه خالی کند و یا آن را بر دوش دیگری بیاندازد.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم در کنار یکدیگر با درک شرایط و موقعیت حساس کشور مشکلات را از پیش رو برداریم و روزهای بهتری برای مردم کشورمان رقم بزنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های جامع در شهرستان آستارا یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا با خلاقیت و نوآوری و به دور از تکرار برخی اقدامات و استفاده از ظرفیت های مردمی به بهره مندی از جوانان و هنرمندان و بانوان شهرستان نسبت به اجرای برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس که متعلق به مردم است اقدام نمایند.

سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم در این جلسه ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل حمایت از برنامه‌های فرهنگی و نگاه فرهنگی و اجتماعی به شهرستان اظهار داشت: باید بتوانیم با برنامه ریزی های مناسب هفته دفاع مقدس را پر بار در آستارا برگزار کنیم.

 وی اضافه‌کرد: در این هفته برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص یادواره شهدای شهرستان، همایش‌تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ، نمایشگاه توانمندی‌های دفاع مقدس و برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز