خبرگزاری کار ایران

بارسا روی بال کوتینیو؛ به دنبال سه گانه

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۲۵

وقتی در ژانویه بارسلونا برای خریدن فیلیپ کوتینیو از لیورپول 142 میلیون پوند پرداخت، برای خیلی‌ها سوال‌های زیادی به وجود آمد. آیا او واقعا به اندازه سومین بازیکن گران تاریخ فوتبال خوب است؟ آیا او می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای بازیساز افسانه‌ای بارسلونا، آندرس اینیستا باشد؟ این سوال‌ها فصل قبل بی جواب ماند.

به گزارش ایلنا، البته اگر آماده بود و در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت، با حرکات خاص خود در عرض محوطه جریمه و شوت‌های ناگهانی مایه هیجان هواداران بود هرچند برای جا افتادن در نوکمپ هم به زمان نیاز داشت و گاهی چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

کوتینیو در تیمی که چند بازیکن دیگر از آمریکای جنوبی دارد احساس آرامش و راحتی می‌کند و در پیروزی 8 بر 2 بارسلونا مقابل اوئسکا بهترین بازی‌اش را تا اینجا انجام داد و با ترکیب ویران کننده‌اش همراه با لیونل مسی فوق‌العاده تاثیرگذار بود.

دل مسی را به دست بیاور تا بارسلونا خانه‌ات شود؛ کوتینیو دقیقا همین کار را کرده. فوق‌ستاره آرژانتینی به تنهایی برای مدافعان رقبا کابوس است اما اگر کوتینیو به او فشنگ برساند، دفاع امثال اوئسکا هیچ شانسی برابرشان ندارد.

اگرچه هیچ کسی نمی‌تواند جای اینیستا را پر کند اما کوتینیو ویژگی‌های متفاوتی دارد؛ کنترل کمتری روی سرعت بازی دارد اما سقف بالاتری برای حمله تیم ایجاد می‌کند. اینیستا در گلزنی مشکل داشت و در 669 بازی تنها 57 گل زد و اگرچه کوتینیو مقابل اوئسکا گل نزد اما خودش را در موقعیت‌های خطرناکی برای گلزنی قرار داد و یک بار هم با واکنش عالی اکسل ورنر، دروازه‌بان قرضی اتلتیکومادرید ناکام شد. جای درخشش ویژه این هافبک هجومی در ایجاد موقعیت برای مهاجمان اطرافش بخصوص مسی بود. او با پاس عمقی و بی نظیر خود که دفاع اوئسکا را شکافت و مسی را در موقعیت گلزنی قرار داد، زمینه ساز گل ششم تیمش شد. در موقعیت‌های دیگر هم با پاس‌های دقیق خود به مسی و سوارس کمک کرد مدافعان حریف را جا بگذارند همانطور که سارقان جواهرات خودشان را از سنسورهای فوق‌العاده حساس رها می‌کنند.

شاید گاهی هواداران بارسلونا گله کنند از اینکه تیم از فوتبال مالکانه‌اش که باعث کسب سه‌گانه در زمان پپ گواردیولا شد، فاصله گرفته اما کوتینیو با تکنیک، قدرت پاسکاری و کارهای هیجان انگیزش توجه نوکمپ را به خود معطوف کرده است.

با در نظر گرفتن اینکه سرخیو بوسکتس و ایوان راکیتیچ سخت پشت سر او کار می‌کنند، این برزیلی مجوز دارد که به مثلث هجومی ملحق شود و به‌عنوان مهاجم چهارم از فضاهای خالی پشت سر آنها استفاده کند. اگرچه نیم فصل اول کوتینیو در بارسلونا کند شروع شد اما او حالا مولفه‌ای اساسی از تیم ارنستو والورده به شمار می‌آید.

مبلغ هنگفت انتقال او دوباره در خبرها قرار گرفت چون بارسلونا به خاطر بیست و پنجمین بازی او برای بارسلونا 5 میلیون پوند به لیورپول پرداخت کرد اما بازی بیست و ششم او بهترین بازی‌اش تا اینجا بود و اگر به همین بازی سطح بالای خود ادامه دهد، بارسلونا خوشحال می‌شود که اوایل سال آینده پاداش بعدی را به حساب قرمزهای آنفیلد واریز کند. بارسلونا که با این برد بی رحمانه به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رئال مادرید در صدر جدول قرار گرفته، آن موقع اگر کوتینیو همین فرم را داشته باشد، می‌تواند رویای یک سه‌گانه دیگر را در سر بپروراند.

منبع: سایت گل / ریک شارما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز