خبرگزاری کار ایران

مأموریت‌ها را هوشمندانه و سنجیده پیش ببریم/ برای پیشبرد اولویت‌های مأموریتی ناجا، آحاد فرماندهان و کارکنان پای کار باشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۸۷۹

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه مأموریت ها را باید هوشمندانه و سنجیده پیش ببریم، گفت: برای پیشبرد اولویت های مأموریتی ناجا، آحاد فرماندهان و کارکنان باید پای کار بیایند.

به گزارش ایلنا، سردار اسکندر مومنی در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا (نشست فصلی) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و شهیدان نیروی انتظامی گفت: به لطف خداوند و با تدابیر مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و با پشتیبانی مردمی، امنیت مطلوبی در کشور حاکم است و باید این امنیت ارزشمند را قدر بدانیم و همه با هم برای ارتقا آن تلاش کنیم.

وی با تشریح مأموریت‌‌‌‌های نیروی انتظامی اظهار داشت: در شرفیابی محضر فرماندهی معظم کل قوا، ایشان بر تعیین اولویت‌‌‌های مأموریتی و پیگیری آنها تأکید ویژه‌‌ای داشتند؛ در نیروی انتظامی نیز اولویت‌‌‌های مأموریتی تعیین شده و برای پیشبرد آنها، آحاد فرماندهان و کارکنان باید پای کار بیایند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: خوشبختانه در همه بخش‌‌‌ها و رده‌‌‌های ستادی، تخصصی و استانی، آحاد فرماندهان و کارکنان با روحیه جهادی در میدان عمل حضور دارند و پای کار هستند.

مومنی با تشریح دستاوردهای مأموریتی ناجا تصریح کرد: با اقدامات مجاهدانه آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی به دستاوردهای مطلوبی دست یافته‌‌‌ایم و میزان جرایم در حوزه‌‌‌های مختلف کاهش و کشفیات پلیس نیز افزایش داشته است.

وی بر لزوم اهتمام مضاعف برای کسب موفقیت و دستاوردهای بهتر و بیشتر تأکید و خاطرنشان کررد: براساس نظرسنجی‌‌ها میزان رضایتمندی عمومی و مردمی از نیروی انتظامی رشد داشته که این مهم را باید قدر بدانیم و برای جلب رضایتمندی عمومی تلاش بیشتری کنیم.

این مقام عالی انتظامی اضافه کرد: نظرسنجی‌‌‌ها حکایت از این دارد که میزان رضایتمندی مردمی از امنیت عمومی کشور نیز مطلوب است و شاخص ارزیابی در این حوزه حدود 90 درصد است.

مومنی با اشاره به اهمیت و جایگاه اقدامات پیشگیرانه ابراز داشت: اقدامات پیشدستانه پلیس باید بر اساس شرایط و نیازسنجی روز جامعه باشد، در واقع برای اتخاذ رویکردهای پیشدستانه و پیشگیرانه باید از صورت سنتی خارج و بر مبنای شرایط و فضای موجود حرکت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت اشراف اطلاعاتی بیان کرد: باید توان و آمادگی‌‌‌های عملیاتی و مأموریتی خود را ارتقا دهیم، البته اشراف اطلاعاتی در تقدم آمادگی‌‌‌های عملیاتی است.

جانشین فرمانده ناجا بر نقش عملیات روانی و اقدامات نرم در اجرای مأموریت‌‌‌ها و پیشبرد اهداف اشاره کرد و یادآور شد: هر زمان که عملیات روانی و اجتماعی را به درستی و در زمان مناسب انجام دادیم، نتیجه موفقیت‌‌‌آمیز بوده است، بنابراین نباید از ظرفیت اقدامات نرم غافل شویم.

مومنی با اشاره به عزم و اراده پلیس برای مقابله و کاهش آسیب‌‌‌های اجتماعی در جامعه عنوان کرد: باید در این زمینه از دستگاه‌‌‌‌های مسئول نیز مطالبه‌‌گری و مسئول‌‌‌سازی کنیم و آسیب‌‌‌ها را به سازمان‌‌‌های متولی و مسئول بشناسانیم.

وی با بیان اینکه تشریح دستاوردهای سازمانی برای کارکنان در ارتقا روحیه خدمتی آنان موثر است، گفت: باید در سازمان امیدآفرینی کنیم و این مهم با تعامل و ارتباط توأم با احترام حاصل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، در واقع باید فرماندهان در رفتار و منش الگوی کارکنان باشند.

این مقام عالی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یک مأموریت اولویت‌‌‌دار نیروی انتظامی برشمرد و اظهار داشت: تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی در این حوزه و شناسایی باندهای سازمان‌‌‌‌یافته قاچاق و دستگیری اعضا در فرآیند مبارزه با قاچاق بسیار کارگشا است.

مومنی اضافه کرد: مبارزه بی‌‌‌امان با مواد مخدر اعم از کشف، شناسایی باندهای بزرگ و دستگیری اعضای آن، برخورد و سازماندهی معتادان متجاهر، خیابانی و خرده‌‌‌فروشان نیز از اولویت‌‌‌های اساسی ناجا است.

وی با اشاره به کارکرد قرارگاه جهادی آموزش تصریح کرد: خوشبختانه راه‌‌‌اندازی و فعالیت این قرارگاه آموزشی در میزان ارتقا دانش و مهارت کارکنان نقش اساسی داشته، بنابراین باید همچنان آموزش و تکرار آن را به عنوان یک هدف اساسی دنبال کنیم و بدانیم که آموزش، محور فعالیت‌‌‌ها و مأموریت‌‌‌های نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: اقدامات و مأموریت‌‌‌‌‌ها را باید هوشمندانه و سنجیده پیش ببریم و از اقدامات تنش‌‌‌زا دوری کنیم.

مومنی بر اهمیت صیانت از کارکنان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: همه بخش‌‌‌‌‌های نیروی انتظامی باید برای صیانت از نیرو تلاش کنند هر چند گزینش با جذب و استخدام بهترین افراد می‌‌‌‌تواند این مسیر را هموار کند، اما آحاد فرماندهان در تحقق این مهم نقش دارند و در کنار توجه به این مولفه‌‌‌ها باید محیط فعالیت اسلامی و سالم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز