خبرگزاری کار ایران

طهماسبی:

بهبود شرایط خاک و صرفه جویی در آب ثمره استفاده از سایبان در باغات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۳۱۴

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی سطح باغات کشور را حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: جوان‌سازی و جایگزینی باغات قدیمی و سنتی با هدف افزایش بهره‌وری از باغات در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی در جشنواره ملی پسته دامغان با اشاره به سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغات اظهار داشت: حدود ۹۰۰ هزار هکتار باغ نیازمند جوان‌سازی در کشور وجود دارد که با جایگزینی و تغییر این باغات زمینه افزایش بهره‌وری فراهم می‌شود.

وی با بیان این که عمده باغات کشور به صورت سنتی است، اضافه کرد: باید برای افزایش بهره‌وری باغات، کشت ارقام جدید و تجاری در دستور کار قرار گیرد که این مهم از طریق مراکز تحقیقات کشاورزی و تبادل اطلاعات با کشورهای اروپایی در حال اجراست.

طهماسبی با اشاره به برخی سیاست‌های جهاد کشاورزی برای توسعه باغات گفت: توسعه گلخانه‌ها و همچنین ایجاد سایبان از دیگر سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری از باغات است.

وی توسعه سطح گلخانه‌ها را یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری برشمرد و افزود: با کشت محصولات گلخانه‌ای حدود ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود بنابراین توسعه کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

این مقام مسوول، با بیان این که اجرای طرح سایه‌بان بر روی باغات توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است، گفت: با ایجاد طرح سایه‌بان در مصرف آب حدود ۴۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود.

معاون وزیر در امور باغبانی با اشاره به میزان تولید محصولات باغی در کشور گفت: تولیدات سردرختی باغی در کشور حدود ۲۰ میلیون تن است و پیش‌‌بینی می‌شود میزان تولید محصولات گلخانه‌ای امسال به  دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز