خبرگزاری کار ایران

سفر جنجالی دوترته به سرزمین‌های اشغالی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۱۰

رئیس‌جمهوری فیلیپن در میان جنجال‌های فراوان وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین، امروز -یکشنبه- برای نخستین‌بار به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

سفر دوترته واکنش‌های منفی زیادی را در سرزمین‌های اشغالی و برخی کشورها موجب شده است، به‌نحوی که روز جمعه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای درباره دلیل میزبانی از دوترته توضیح داد.

نکته جالب در مورد این بیانیه آن بود که پس از اعلام آن که اسرائیل از این دیدار استقبال می‌کند، بلافاصله اشاره شد که رئیس‌جمهوری فیلیپین پس از اسرائیل به اردن سفر خواهد کرد.

در متن این بیانیه آمده است: «ما اهمیت بسیاری برای این دیدار قائلیم که نمادی است از روابط گرم میان دو ملت و پتانسیل‌های عظیم توسعه و بسط روابط دوجانبه.»

دوترته با هیئتی بلندپایه به اسرائیل رفته است و وزیر دفاع فیلیپین نیز وی را در این سفر همراهی می‌کند.

یکی از موضوعات مورد بحث در این دیدار ایجاد خط هوایی میان بیت‌المقدس و مانیل است؛ امری که کمک شایانی به گردشگری هر دو طرف خواهد کرد. مذاکره درباره توسعه تسلیحات نظامی فیلیپین و امضای قرارداد اکتشاف نفت از سوی شرکت اسرائیلی «راتیو پرتولیوم» از دیگر مواردی است که در سفر چهار روزه دوترته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.  

وی همچنین قرار است از یک رژه نظامی بازدید کند.

سفر دوترته به سرزمین‌های اشغالی تظاهرات ساکنان اراضی اشغالی را به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز