خبرگزاری کار ایران

بر عهد خود با بازنشستگان پایبندم/ضرورت تخصیص اعتبار مناسب برای همسان‌سازی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۳۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بر اجرای تعهداتی که در ابتدا به بازنشستگان فرهیخته و عزیز دادم ایستاده‌ام و آنها را عملیاتی خواهم کرد.

به گزارش ایلنا، جمشید تقی زاده در گردهمایی بازنشستگان آموزش و پرورش شهر تهران به مناسبت گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: شش ماه پیش که پا به صندوق بازنشستگی کشوری گذاشتم تعهداتی به بازنشستگان فرهیخته و عزیز کشوری دادم که برای اجرای آنها ایستاده‌ام و با کمک شما عزیزان آنها را اجرا می‌کنم.

تقی زاده تصریح کرد: متعهد شدم که پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق پیش از پایان هرماه انجام شود که در این شش ماه با تلاش مجموعه همکاران صندوق و کمک دولت، از بیست و سوم تا بیست و هشتم و دقیقا قبل از پایان ماه حقوق پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس، صندوق هر ماه بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان تحت پوشش در سراسر کشور پرداخت می‌کند که امیدواریم با تلاش ما و کمک دولت این روند همچنان ادامه یابد.

تقی زاده اظهار داشت: دومین تعهدی که در روز نخست دادم، بحث سفرها و افزایش تعداد و رقم تسهیلات آن بود که خوشبختانه اکنون تعداد تسهیلات از ۱۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار و رقم تسهیلات نیز از ۶۶۰ هزار به ۷۴۰ هزار تومان رسیده است. ضمن اینکه تمام ۶۷ هتل ایرانگردی و جهانگردی و سوئیت‌های شمال کشور و در مجموع ۱۰۰ واحد اقامتی با تخفیف ۵۰ درصد در اختیار بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: براساس آمار موجود تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از تسهیلات جدید استفاده کرده اند که امیدواریم در ادامه این عدد بیشتر شود، اما در زمینه بهره‌گیری بازنشستگان از هتل های ایرانگردی و جهانگردی و سوئیت های در اختیار صندوق، هنوز استفاده چندانی نشده که بازنشستگان عزیزمان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

تقی زاده سومین تعهد خود را تعریف بسته خدمات بیمه درمانی جدید عنوان کرد و گفت: من پیش از این به آتیه سازان حافظ برای ارتقای کیفیت خدمات و رسیدگی به امور بازنشستگان هشدار جدی داده بودم که این شرکت نیز با تمام توان وارد کار شد و همکاری خوبی انجام داد. اگر قرار باشد پس از مناقصه که در حال برگزاری است همچنان آتیه سازان انتخاب شود ،این شرکت باید رضایت کامل بازنشستگان تحت پوشش را از خدمات، سرویس دهی، تکریم و احترام، سرعت عمل در خدمات و پرداخت هزینه، ارائه سرویس آنلاین و ... جلب کند.

وی یادآور شد: فرآیند برگزاری مناقصه در حال انجام است و شرکت های بیمه ای نیز برای این مناقصه درخواست دادند که به دلیل تامین نقطه نظرات سازمان بازرسی کشور نشست باز کردن پاکات اسناد مناقصه به تعویق افتاده که امیدوارم برنده این مناقصه شرکتی باشد که نهایت رضایت بازنشستگان را تامین و خدمات خوبی ارائه کند.

تقی زاده گام بعدی را راه اندازی سامانه بانک اطلاعات فرزندان بازنشستگان عنوان کرد و گفت: این بانک اطلاعاتی در سایت پایش به نشانی payesh۸۵۲۳.ir راه اندازی شده و بازنشستگان می توانند اطلاعات مورد نیاز فرزند فارغ التحصیل و بیکار خود را ثبت کنند.

وی افزود: من طی ابلاغی ۲۰۰ شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری را موظف کردم که در استخدام‌های جدید حتما باید از این بانک اطلاعاتی استفاده شود و بکارگیری افراد متخصص و تحصیل کرده باید از میان فرزندان بازنشستگان انجام شود.

تقی زاده اظهار داشت: همچنین بانک اطلاعات نخبگان نیز در یک ماه اخیر برای ثبت نام و جمع آوری اطلاعات بازنشستگان تحت پوشش نخبه و نمونه فعال بود و بیش از یک هزار نفر از بازنشستگان اطلاعات خود را در آن ثبت کردند که قرار است در همایش ۲۵ ذی الحجه به صورت نمادین از شش تا ۱۰ نفر از بازنشستگان نمونه تقدیر شود.

وی یادآور شد: تلاش کردیم تا دیداری با مراجع عظام تقلید در قم برای طرح مسائل و مشکلات بازنشستگان برگزار شود تا این بزرگواران صدای بازنشستگان عزیز و فرهیخته باشند و با کمک ایشان برای حل مشکلات موجود گام برداریم.

تقی زاده تخصیص قطره چکانی اعتبارات برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را کم اثر دانست و گفت: با دولت و مجلس رایزنی‌های بسیاری انجام شده و از کمک کانون‌های بازنشستگی نیز استفاده می کنیم تا نظر و خواست بازنشستگان در بودجه ۹۸ دیده شود و رقم مناسبی نسبت به سال‌های گذشته برای اجرای این طرح در بودجه دیده شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به سفرهای استانی خود و نشست‌های متعدد با کانون‌های بازنشستگی در استان‌ها، گفت: درخواست من این است که کانون‌ها به عنوان بازوی مشورتی به صندوق کمک کنند تا بتوانیم مشکلات را یکی یکی و با کمک و تعامل حل و فصل کنیم.

تقی زاده تصریح کرد: تعهد دیگری که در گردهمایی قبلی به شما عزیزان دادم، راه‌اندازی باشگاه بازنشستگان در تهران بود که در نشست با استاندار تهران قرار شد زمین مناسب به مساحت ۴۰ هکتار به این امر اختصاص داده شود و صندوق نیز با اعتبارات شرکت‌های تحت پوشش به سرعت اقدام به ساخت مجموعه‌ای بزرگ و در خور شان بازنشستگان نماید تا خدمات رفاهی، ورزشی، پزشکی، فرهنگی و ... ارائه شود.

وی گفت: تصمیم داریم این مجموعه بزرگ برای بازنشستگان به شکل هیات امنایی متشکل از خود بازنشستگان ساخته و اداره شود.

این گردهمایی، به مناسبت بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، با حضور مدیرعامل، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، احمد صافی و منصور مجاوری مشاوران وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا حافظی خیر مدرسه‌ساز، دکتر ناصر پارسا سرطان شناس و پژوهشگر ارشد ژنتیک و سرطان در موسسه ملی بهداشت آمریکا و تعداد زیادی از بازنشستگان فرهیخته آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز